  • Data: 2010-09-04 08:13:43
    Temat: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opcją jest chyba tylko nasłanie komornika na brata...
    > A co do "usunięcia" to IMVHO po kolei:
    > - wypowiedzieć umowę użyczenia. Ochrona obejmuje umowy *odpłatne*,
    > polecam przejrzenie:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    > - pogodzić się z faktem że w praktyce może to sprowadzić się do
    > przekształcenia w najem (ale chyba tylko jakby zainteresowany
    > zaczął płacić, proszę o komentarze)
    > - ale trzymać się wersji że żądane jest odszkodowanie za bezprawne
    > użytkowanie lokalu, art.18 wyżej
    > No i niestety tylko "męczenie" art.11, z wspominanym na grupie
    > trudnym do obejścia mechaniźmie "ale ja płacę, co prawda tylko
    > część zaległości" (w wysokości 15 zł na przykład)
    >
    > BTW:
    > 1. nie jestem prawnikiem
    > 2. to jest zachęta do dyskusji, nie "najlepsze rozwiązanie"!

    wyslalem poleconym jeszcze przed lipcem wezwanie do opuszczenia lokalu lub
    do zawarcia umowy najmu wraz z wypowiedzeniem umowy uzyczenia.
    dostalem w odpowiedzi jakies placze, ze dostalem od rodzicow mieszkanie i,
    ze jestem niewdzieczny, nie warto nawet cytowacnie uwazam tego za odpowiedz
    kwalifikującą sie do mojej reakcji-w kazdym sądzie uznają, ze podjąlem probe
    dogadania sie. na razie nie mam czasu, zeby sie zapoznac z linkiem ale
    postaram sie po weekendzie cos napisac.

    pozdrawiam, wromek