  • Data: 2010-09-01 17:21:48
    Temat: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Aug 2010, wromek wrote:

    > ktos to jeszcze czyta?

    Opcją jest chyba tylko nasłanie komornika na brata...
    A co do "usunięcia" to IMVHO po kolei:
    - wypowiedzieć umowę użyczenia. Ochrona obejmuje umowy *odpłatne*,
    polecam przejrzenie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    - pogodzić się z faktem że w praktyce może to sprowadzić się do
    przekształcenia w najem (ale chyba tylko jakby zainteresowany
    zaczął płacić, proszę o komentarze)
    - ale trzymać się wersji że żądane jest odszkodowanie za bezprawne
    użytkowanie lokalu, art.18 wyżej
    No i niestety tylko "męczenie" art.11, z wspominanym na grupie
    trudnym do obejścia mechaniźmie "ale ja płacę, co prawda tylko
    część zaległości" (w wysokości 15 zł na przykład)

    BTW:
    1. nie jestem prawnikiem
    2. to jest zachęta do dyskusji, nie "najlepsze rozwiązanie"!

    pzdr, Gotfryd