    From: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bramki na linii kas w hipermarkecie
    Date: Mon, 18 Sep 2006 23:41:27 +0200

    Dnia 18-09-2006 o 23:20:27 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > A jak będzie obcokrajowiec? Znak "zakaz wjazdu" jest dość powszechnym
    > symbolem.

    Jesli to bedzie obcokrajowiec mowiacy jakims wymierajacym jezykiem
    (przyjechal na stypendium z wioski polozonej w centrum puszczy amazonskiej
    a zakupy trzeba bylo upolowac w markecie akurat); trafi pierwszy raz w
    zyciu do marketu i bedzie chcial poznac jego regulamin to beda musieli mu
    sprowadzic tlumacza na swoj koszt?

    Kazdy moglby sie wykrecic, ze ten znak go nie dotyczy. I co wtedy? ... w
    sumie to nic :P Ciekawe czy w regulaminie marketu jest opis tego znaku :)

    > Sam pomysł zaostrzenia przepisów w tym zakresie ma głęboki sens - ale w
    > odniesieniu do ogrodzonych i w sposób wyraźny nieprzeznaczonych dla osób
    > postronnych miejsc. A i to uważam, że strzelanie do uciekającego to
    > głupi pomysł, nawet jeśli będzie zgodny z prawem. Chyba, ze uciekający
    > wynosi nasze oszczędności.

    To by sie przydalo ... slynne historie o zlodziejach wynoszacych telewizor
    z mieszkania. Zobaczysz, ze mieszkanie grabia ... i co wtedy? Normalnie to
    by zastrzelil. A trzeba chlopakowi raczej pomoc, droge oczyscic; jak sie
    posliznie na wypastowanej podlodze, zlamie noge spadajac ze schodow to
    jestesmy umoczeni ...

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik