  • Data: 2007-09-08 17:56:49
    Temat: Re: Brak konta bankowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Sep 2007, Piotr Z. wrote:

    > W 2005 roku prowadzilem przez 3 m-c dzialanosc gospodarcza.
    > Rozliczalem sie w postaci ryczaltu bez VAT'u. Nie zalozylem wtedy
    > konta bankowego (mialem tylko ROR na mnie jako osobe fizyczna w
    > Mbanku). Jakie moga mnie teraz spotkac kary?

    Za co niby ta kara?

    Nie znam przepisu, nakazującego mieć konto z okazji prowadzenia DG.
    Owszem, są przepisy nakazujące *pewne czynności* wykonywać
    poprzez konto zgłoszone jako "DG" w US, ale jak na dziś do tych
    czynności należy tylko przyjmowanie wpłat *od innych firm* oraz
    w drugą stronę, w kwotach przekraczających limit 15 000 *euro*!

    Prawda, był okres kiedy ów limit był znacznie niższy - zdaje się
    przy wielokrotnych transakcjach z danym podmiotem nawet 3000 zł
    (na transakcję), nie wiem czy to było (jeszcze) w 2005, sprawdź
    w nowelizacjach Ustawy Prawo o Działalności Gospodarczej
    (na dziś zastąpiła ją ustawa o swobodzie DG).

    Dużo Ci *firmy* płaciły? ;)
    Nie wierzę. Płacący *też* wie, że ponad limit ma być wpłata
    na konto DG.

    pzdr, Gotfryd