    From: "kasiabe" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blagam o pomoc
    Date: Fri, 9 Aug 2002 11:15:19 +0200

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:mfv5lusijv2a9m63j1ka9ikm7pcn57i9c0@4ax.com...

    > Szukalem w prawie drogowym, w internetowych wyszukiwarkach
    > aktow prawnych, ale moze slowa prog, zwalniajacy, podrzutowy
    > nie wystepuja. Jednak jakas podstawa prawna,nawet gdy
    > nie wprost, musi byc.
    > Czy ktos moze mi pomoc?

    Kodeks o ruchu drogowym nic o tym nie mówi (oprócz tego, ze na drodze, na
    której zainstalowano "lezacego policjanta" obowiazuje ograniczenie predkosci
    do 30km/h). O ile mnie pamiec nie myli prawie na kazdej drodze osiedlowej,
    drodze w poblizu szkoly, na wniosek zainteresowanych (tu musi sie zebrac
    sporo podpisów) Inzynier danego Miasta zezwala lub nie na próg zwalniajacy.
    Moze inaczej - prawo o ruchu drogowym nie stanowi jakoby nie mozna bylo
    takowych urzadzen instalowac, a co nie jest zabronione bywa na ogól
    dozwolone :))
    pozdrawiam kasiabe