eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBiuro nieruchawości i umowa na obejrzenie nieruchomości :-) › Re: Biuro nieruchawości i umowa na obejrzenie nieruchomości :-)
    From: Circulus V. <b...@n...polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biuro nieruchawości i umowa na obejrzenie nieruchomości :-)
    Date: Tue, 31 Jul 2007 22:18:05 +0200

    On Tue, 31 Jul 2007 16:49:38 +0200, "Deni" <d...@w...pl> wrote:

    >Uczciwie wobec posrednika, byloby skierowania ciotki do tegoz samego
    >posrednika w celu ogladniecia mieszkania przez ciotke.

    Skoro pośrednicy nie sa uczciwi, to dlaczego przesadnie uczciwi mają być ich
    klienci? Uczciwa jest cena 24.000 zł za pośrednictwo w sprzedaży
    przeciętnego (wartego 400 tysięcy) mieszkania? Uczciwa jest prowizja za
    pośrednictwo pięciokrotnie przekraczająca wynagrodzenie notariusza, który
    jednak za coś odpowiada? Uczciwe jest rzucanie się jak hiena na każdą
    prywatną ofertę sprzedaży zamieszczoną w Internecie, by jak najszybciej
    zamieścić ją jako własną, nawet bez dokładnego sprawdzenia nieruchomości?
    Uczciwe jest podbijanie cen (sprzedamy panu drożej niż pan chce, różnicę
    zagarniemy jako prowizję)?
    Zresztą nie o tym jest ta gałąź wątku. Chodzi o kompletne kuriozum, jakim
    jest zmuszanie strony umowy do ponoszenia odpowiedzialności za czynności
    osób trzecich, nieubezwłasnowolnionych i niepozostających pod opieką.
    To jakaś kpina!

    >Posrednik ma dziesiec ofert, pokazuje kazda z nich innemu klientowi, kazdy z
    >tych klientow opowiada o mieszkaniu swojej "ciotce", kazda ciotka kupuje
    >mieszkanie omijajac posrednika.
    >Posrednik zbieral baze ofert, reklamowal je, prezentowal potencjalnym
    >kupujacym

    Ile go to kosztowało? 10.000 złotych? 30.000 złotych?
    Ten zawód powinien być uwolniony, możliwy do wykonywania przez każdą osobę,
    lub niechby chociaż przez każdą osobę z wyższym wykształceniem prawniczym.
    Wolny rynek wyłoniłby najlepszych, ceny byłyby przystępne.
    A tak, mamy kolejną "mafię". jakby ich za mało jeszcze było.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.