  • Data: 2008-07-06 10:12:16
    Temat: Re: Biorę kredyt i wyjeżdżam do UK - będą mnie ścigać?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Zgadzam się. Polemizuję tylko z tezą, że sam meldunek (bez względu na
    > inne okoliczności, na podstawie których komornik może uznać, że dłużnik
    > nie mieszka) jest wystarczającą podstawą do zajęcia.

    No to nastąpiło małe nieporozumienie - nie taka była moja teza.

    Mi chodziło o to, że meldunek (przynajmniej formalnie) świadczy o tym,
    że dana osoba w danym miejscu mieszka, więc komornik może spokojnie użyć
    tego jako pretekstu do uznania, że dany dłużnik tam mieszka.

    > I jak wspomniałem: komornik może zająć zawsze, co najwyżej mieszkańcy
    > mogą się skarżyć. Zapewne da się znaleźć komornika w Polsce, który
    > zajmuje wszystko co się nie rusza i na drzewo nie ucieka, bez względu na
    > protesty. Ale *zazwyczaj* jest to tak, że bierze się pod uwagę również
    > inne okoliczności, na podstawie których można uznać, że mimo meldunku
    > dłużnik mieszka gdzieś indziej.

    Dokładnie. Ale będzie to też doskonały "hak" na wyciągnięcie informacji
    o dłużniku.