  • Data: 2005-06-18 06:23:29
    Temat: Re: Bileciki do kontroli - pytanie ?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chessio napisał(a):

    > Wiem co na nim bylo i wiem ze nie musialem podpisywac. Wg. mnie - zaden
    > blad.
    przedpiscy chodzilo pewnie o to, ze zazwyczaj na takich upomnieniach
    jest informacja ze zaplata w ciagu X dni powoduje zmniejszenie kary o Y%
    (np w Lodzi zaplata w ciagu 7 dni zmniejsza kare o 30%)

    > Nie podawalem zadnego. Zostal odczytany z dowodu osob.
    Ale w Twoim interesie jest podawac wlasciwy adres (niestety takie jest
    zycie)

    > Nie wskazywalem zadnego adresu jako zamieszkania.
    > Mam czasowy od 5 lat w innej czesci Polski, staly w innej i nikt tam nie
    > mieszka. Poza tym - ma sie to nijak do miejsca mojego zamieszkania. O
    > miejsce zamieszkania nikt mnie nie pytal. Meldunki to wymysl biurokracji
    > PL a nie moj.
    Po pierwsze meldunki to wymysl biurokracji PRL a nie PL ;P Po drugie -
    to ze Ci sie to nie podoba nie zmienia faktu iz do prawa nalezy sie
    stosowac ew ponosic konsekwencje (od razu powiem - ja mieszkam 5 lat
    poza miejscem zameldowania i sie nie meldowalem czasowo ;P). W przypadku
    pism z sadu, wezwanie dostarczone i nieodebrane pod adres zameldowania
    (badz zamieszkania) uznaje sie za odebrane (wiec jesli masz inne
    zameldowanie czasowe i spodziewasz sie ew sprawy sadowej, w Twoim
    interesie jest podac wlasciwy adres)
    > Pytanie moje jest - czy musza najpierw wezwac ? Czy tez moga np. od razu
    > pozwac ?
    > No i ew. czy musza skutecznie wezwac ? (polecony ?)
    Musza najpierw wezwac

    A jeszcze wracajac do tego swistku o meldunku. Ja akurat mam jeszcze
    stary dowod - ale skoro madrzy panowie wymyslili ze w nowych nie ma
    miejsca na meldunek czasowy (i slusznie) ale nie zniesli obowiazku
    meldowania sie (tez uwazam ze to kretynizm) i inforamcja o czasowym
    meldunku jest na swistku o ktorym sam piszesz "trzeba nosic razem z
    dowodem" - to czy nie jest czasem tak, ze jesli ktos prosi Cie o
    okazanie dokumentow celem spisania danych, to Ty powinienes ten swistek
    sam okazac?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl