    From: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biblioteka Uczelniana
    Date: Sat, 16 Apr 2005 09:17:09 +0200

    Użytkownik "Z.J." <r...@f...nl> napisał w wiadomości news:d3pgut$7fq$1@news.onet.pl...
    > witam,
    >
    > Zdarzyła mi się wczoraj taka oto sytuacja:
    >
    > Oddajac książkę wypożyczoną z biblioteki na uczelni otrzymałem od niezbyt
    > uprzejmej Pani informację , iż w związku z przetrzymaniem tej książki
    > została mi naliczona kara w wysokości ok. 45 zł .. po 50 groszy za każdy
    > dzień prztrzymania po terminie zwrotu.
    >
    > W związku z tym mam pytanie ; CZy działanie takie jest zgodne z prawem i czy
    > biblioteka może sobie dowolnie ustalać kwoty za nie oddanie książek w
    > terminie ?? Kwota , którą naliczyli jest wyższa niż wartość książki , którą
> [...]

    Nie wiem jak jest z karami ale ostatnio sluchalem wykladu na temat róznych błędów w
    funckjonowaniu administracji,w którym jako przykład nieustannie pojawiało sie
    pobieranie
    przez biblioteki opłat przeróżnych(przede wszystkim wpisowego)które to podobno jest
    bezprawne.Więc może te kary też są bezprawne (z argumentacji wynikało by że tak jest)
    Ale powoływanie się na opinię teoretyków nie ma sensu bo i tak pani w bibliotece
    wzruszy ramionami;)