eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezpieczenstwo w firmie via firma ERP, dostep nieautoryzowany do serwera › Re: Bezpieczenstwo w firmie via firma ERP, dostep nieautoryzowany do serwera
  • Data: 2007-09-24 19:38:54
    Temat: Re: Bezpieczenstwo w firmie via firma ERP, dostep nieautoryzowany do serwera
    Od: Nilak <n...@g...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 15:04:12 +0200, Kris napisał(a):

    > jak to wlasciwie jest, czy zgadzacie sie na dostep nieautoryzowany do
    > serwera (i innych komputerow) firmie ktore wdraza a pozniej serwisuje
    > wasz system klasy ERP lub cos podobnego?

    Klient nasz pan, nie chcesz to się nie zgadzaj. Możesz zdalnie udostępnić
    tylko bazę testowo-szkoleniową, która będzie odzwierciedlała 1 do 1
    obiekty z bazy produkcyjnej (z wyjątkiem danych) i ewentualnie w razie
    napotkanych błędów na bazie produkcyjnej próbować je skopiować na tą
    udostępnioną bazę. Dostępu do klientów nie masz co dawać w 99%
    przypadków.

    > znam firmy ktore oczekuja dostepu
    > nieautoryzowanego non-stop, nie dosc ze ze wzgledow bezpieczenstwa jest
    > to niekozystne

    Zdalny dostęp zacznie ułatwia serwis po wdrożeniu, dla tego firmy na
    niego nalegają. Jeśli nie dajesz dostępu możesz się liczyć z dłuższym
    czasem reakcji i wyższymi kosztami serwisu. Wiele błędów można naprawić
    (rozwiązać) od ręki. Jeśli firma wdrożeniowa nie będzie miała dostępu nie
    licz na załatwienie czegoś na już.

    > jakosc pachnie mi to bardziej "robta co chceta u mnie
    > na podworku:"

    Upewnij się że Twoje dane w systemie są rzeczywiście najwyższej wagi dla
    "reszty świata" ;-), bo najczęściej takie podejrzenie jest mocno
    przesadzone.

    Jak Ci odpowiedzieć w zgodzie z tematyką grupy nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Wojtek