  • Data: 2021-03-16 17:13:59
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy byłbyś uprzejmy zacytować ten fragment, który Twoim zdaniem świadczy
    > o ty, że sąd uznał, iż legitymowanie było ebz podstawy prawnej? Co do
    > faktycznej się nie wypowiadam, legalność zgromadzenia uznał sąd kilka dn
    > później i o tym policjanci wiedzieć nie mogli.

    Sąd był innego zdania:

    "Policja sama uznała to zgromadzenie za spontaniczne, więc nie było
    podstaw do zastosowanie tych przepisów - wyjaśnia Szaj."

    > To jw. I dodam, ze i tak osobiście uważam, że sędzina nie ma racji w
    > kwestii legitymowania,

    To jest ten fragment o który pytałeś. No ale się z nim nie zgadzasz.

    > Pomyłki sądu w poważniejszych sprawach się zdarzały. Mam prawo mieć
    > własne zdanie.

    Prywatnie masz prawo. Ale rozmawiamy o działaniu fukcjonariuszy, a to
    powinno się opierać o podstawy prawne.

    > Czemu nie zacytowałeś art. 14, który określa kiedy można legitymować?
    > :-) Ale już blisko.

    Art. 14. [Zadania Policji]
    1. W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w celu:
    1) rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;
    2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub
    wymiaru sprawiedliwości, zwanych dalej "osobami poszukiwanymi";
    3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    uniemożliwiającego ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu
    zapewnienia ochrony ich życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej
    "osobami zaginionymi".
    2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.
    3. Policjanci w toku wykonywania czynności służbowych mają obowiązek
    respektowania godności ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw
    człowieka.
    4. Policja w celu realizacji ustawowych zadań może korzystać z danych o
    osobie, w tym również w formie zapisu elektronicznego, uzyskanych przez
    inne organy, służby i instytucje państwowe w wyniku wykonywania
    czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz przetwarzać je w rozumieniu
    ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych
    przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości
    (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), bez wiedzy i zgody osoby, której dane te
    dotyczą.
    5. Administrator danych, o których mowa w ust. 4, jest obowiązany
    udostępnić dane osobowe policjantowi wskazanemu w imiennym upoważnieniu
    Komendanta Głównego Policji, Komendanta CBŚP, Komendanta BSWP,
    komendantów wojewódzkich Policji lub uprawnionego policjanta, po
    okazaniu tego upoważnienia oraz legitymacji służbowej. Fakt
    udostępnienia tych danych podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 5
    sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
    5a. Policja może, w zakresie koniecznym do wykonywania jej ustawowych
    zadań, korzystać z informacji kryminalnej zgromadzonej w Krajowym
    Centrum Informacji Kryminalnych.
    5b. W celu wykonywania zadań w zakresie kontroli ruchu drogowego, o
    których mowa w art. 129 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu
    drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.), Policja może
    prowadzić wyszukiwania informacji za pośrednictwem Krajowego Punktu
    Kontaktowego, na zasadach określonych w art. 80k-80r tej ustawy.
    6. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
    1) zakres, warunki i tryb przekazywania Policji informacji o osobie,
    uzyskanych przez organy uprawnione do wykonywania czynności
    operacyjno-rozpoznawczych w czasie wykonywania tych czynności,
    uwzględniając możliwość odmowy przekazywania informacji lub ograniczenia
    zakresu tych informacji ze względu na uniemożliwienie realizacji zadań
    ustawowych tych organów lub ujawnienie danych osoby niebędącej
    funkcjonariuszem tych organów, oraz sposób przekazywania informacji na
    wniosek, w tym przy wykorzystaniu urządzeń i systemów teleinformatycznych;
    2) wzór upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, uwzględniając dane
    niezbędne do zidentyfikowania upoważnionego policjanta oraz konieczność
    określenia terminu ważności upoważnienia.
    7. (uchylony).

    --
    Shrek