    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6044b49b$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s24t8d$q7d$1@gioia.aioe.org>
    <6045ffa4$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s24vu2$7a2$1@gioia.aioe.org>
    <60461679$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <s257l6$151$1@gioia.aioe.org>
    <604638cb$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <s25ele$1lkm$1@gioia.aioe.org>
    <60464674$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <s25jgt$80b$1@gioia.aioe.org>
    <60465a99$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <s25o7j$pv4$1@gioia.aioe.org>
    <60466b61$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <s27blh$15sc$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Date: Tue, 9 Mar 2021 13:07:06 +0100

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 08-03-2021 o 19:22, J.F. napisał:

    > [...]

    >jak jestem chory

    Przeziebiony :-)

    >to staram się unikać po prostu kontaktów na czas kontaktów dobrze
    >założyć maseczkę, jeśli już trzeba być w pracy i jest się chorym

    >jak jest się chorym i nie można utrzymac dystansu to lepiej założyć.
    >W innych wypadkach nie ma to sensu.

    A jak jestes niegroznie chory, a podlapiesz wirusa od innych, bo ani
    im ani Tobie nie chcialo sie maseczki zalozyc ? :-)
    Co prawda nie musisz byc chory ...

    nci-z-covid-19-zarazaja-rzadko--who-wycofuje-sie-z-t
    ych-slow-nazywajac-je-nieporozumieniem,artykul,31370
    781.html

    >jak przechodzą bezobjawowo, tzn, że nie chorują tak na prawdę, mają
    >wirusa, tak jak mnóstwo innych wirusów, które są "zablokowane".

    Ale one sa zablokowane tak jakos ogolnie, czy w ich organizmie ?

    Bo kichnie taki ... w kropelkach wirus jest, badanie PCR DNA
    stwierdza.

    >Mogą się uaktywnić w sprzyjających warunkach. Dlatego nie zarażają.

    Hm, a jak przeskoczy taki wirus do innego czlowieka, to nadal jest
    zablokowany, czy wlasnie trafil w sprzyjajace warunki ?

    >Ci co zarażają to tzw "bezobjawowi", czyli coś jak ta Chinka -
    >pacjent 0 w niemczech. Przyleciała z Chin i poszła do lekarza. Nie
    >była jak się okazuje bezobjawową, po prostu maskowała objawy, brała
    >paracetamol. Zresztą na logikę, kto idzie do lekarza, żeby go zbadał
    >dobrze się czując.

    Tylko wiesz - taki "lekko objawowy" to ja jestem stale.
    Do lekarza nie chodze, bo przeciez stale ...

    >jaką ciążę, mamy kobietę i ona może się rozmnożyć, czyli stworzyć
    >nowe elementy, które sa w stanie zakazić kogoś innego, albo nie.
    >Jeśli wirus nie może się namnażać,, to jest niegroźny. Na tym polega
    >infekcja.

    Czyli organizm jakos tam blokuje wirusa, wirusa laboratoryjnie mozna
    stwierdzic, ale zablokowany jest?
    I po przeniesieniu do innej osoby pozostanie zablokowany ?

    >Na poważnie to napisałeś? Umiera się tak samo jak na wszystkie inne
    >przeziębienia, w tym covid.

    No coz, tak to jakos Niemcy/lekarze tlumacza - mamy epidemie grypy,
    potem patrzymy w statystyke zgonow, i sie okazuje, ze w czasie tych
    paru tygodni epidemii zmarlo 30 tys ludzi wiecej niz normalnie.
    Ale tylko jakies sporadyczne przypadki mamy gdzie mozna wprost z grypa
    powiazac, reszta umrze na "zapasc oddechowa" polaczona z zapaleniem
    pluc ...
    Na Covid jednak umieralnosc bywa bardzo wyrazna.

    >Tylko, że nie jest to tak częste, chyba, że jest panika, albo jakiś
    >nieznana przez co źle leczona mutacja

    Grypa? co roku jakas nowa mutacje podobno, a poczatkowe leczenie
    przeciez typowe ...

    > tak? chyba na prawdę czytasz tylko ulotki test PCR to 40%
    > przypadków fałszywie dodatnich i 20% fałszywie ujemnych. Był on
    > stworzony do prowadzenia statystyk i do tego się nadaje, do
    > diagnozowania mniej, chyba, że nie będzie to jedyny test.

    Zaraz - ja sie myle, czy ty sie mylisz?

    Przeciez PCR dawno WHO uznalo jako miarodojana metode wykrywania
    wirusa Covid, wlasnie dlatego, ze bledy najmniejsze.

    Albo przypomnij sobie turniej 4 skoczni - pozytywny test Muranki.
    Powtorzono, i sie okazalo, ze nie ma. Ktorys test sklamal.
    Muranka jakos nie zachorowal, nikt z ekipy nie - wychodzi na to, ze to
    ten pozytywny byl falszywy.
    Zreszta byli tez testowani w kraju przed wyjazdem.

    Ale ... gdyby to mialo byc 40%, to by przeciez tam kilkadziesiat osob
    "zlapali".

    Moze masz na mysli stare testy antygenowe? Tam ponoc jakos tak bylo,
    teraz rzekomo lepsze ...

    >o to chodz, że nie będziesz, równie dobrze możesz rzucić monetą.
    >dlatego raz jeszcze polecam https://m.cda.pl/video/65878790e

    Dlugie, to nie bardzo wiem gdzie sluchac.
    Cos on tam mowi, ze badaja PCR kilka sekwencji, jesli wszystkie sa
    pozytywne, to pr-stwo ze to naprawde Covid-19 rosnie.

    Hm, rok temu Niemcy mieli bardzo duzo wykrytych zakazen i stosunkowo
    niewiele zgonow.
    Moze oni jakos zle testowali ?
    A moze nie tylko PCR, tylko wlasnie tymi kiepskimi testami
    antygenowymi?

    A jak to jest z innymi wirusami - chocby grypy?
    Bo pan tam mowi "skoro wirus atakuje w nosogardzieli, to zrozumiale,
    ze atakuje nerw wechowy".
    Covid "oslabia" wech i smak podobnie jak inne wirusy?

    Bo z doniesien wynika, ze czasem ten ubytek jest bardzo duzy, czego
    sie przy zwyklym przeziebieniu czy grypie nie spotyka.

    Ale ... u Niemcow tez przyszla druga fala, i maja powody do paniki ...

    J.