  • Data: 2003-09-26 14:58:20
    Temat: Re: Badania krwi bez zgody pacjenta
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał
    > tylko co dalej z owymi słynnymi dylematami etycznymi lekarzy?

    Re : Te "dylematy etyczne" przenoszą się jednak na całkiem prozaiczne i
    konkretne dylematy prawne. Lekarze są jedną z grup zawodowych, które
    posiadają wybieralny samorząd o olbrzymich prawach wobec swoich członków.
    Samorząd zarówno nadaje prawo wykonywania zawodu, jak też może tego prawa
    lekarza pozbawić - również w przypadku naruszenia jednej z zasad kodeksu
    etyki lekarskiej. Mamy więc drobny problem : chcę, aby nie wyrzucono mnie z
    zawodu - łamię prawo ; jeśli nie łamię prawa - mogę być pozbawiony prawa
    wykonywania zawodu.
    Wolność, to możliwość wyboru :-))