    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [BUDOWLANE] Sąsiad buduje dom - problem
    Date: Fri, 12 May 2006 07:17:30 -0500

    Marek wrote:
    > Mam - chyba - problem.
    >
    > Sąsiad buduje dom, ja kupiłem dom na sąsiedniej działce. Poprzedni
    > właściciel zgodził się na pewne ustalenia kilka lat temu. Ustalenia te
    > dotyczą części mojej działki. Czy dzisiaj mogę zmieniać te decyzje?? Urząd
    > miasta na podstawie tamtych ustaleń wydawał decyzje - czy dzisiaj można
    > wnosić protesty? Nie zgodzić się, żądać innych ustaleń - moim zdaniem
    > bardziej korzystnych dla mnie? Od razu mówię, że nie chodzi mi o to aby za
    > moje nie zmienianie decyzji gość mi płacił...

> [...]
    Jeśli coś było ustalone przez poprzxednich właścicieli, to ciebie to
    obowiązuje i nic nie możesz zrobić.
    Natomiast ponieważ nie ma tego na papierze to nie potrafisz udowodnić,
    co było umówione, z tym, że druga strona ma dokładnie ten sam problem.
    W związku z tym, możesz się uprzeć, że nie tak było umówione i druga
    strona też nie będzie potrafiła udowodnić, że nie jest tak jak mówisz.
    Więc doprowadź do tego, aby było to spisane na papierze.