    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: BSA i Linux?
    Date: Wed, 06 Aug 2003 08:03:07 +0200

    Użytkownik marcus075 napisał:
    > Witam!
    > Pytanie czysto teoretyczne: jak mam BSA udowodnić że linux na kompie w
    > firmie jest legalny? (załużmy: zessałem z netu *.iso, nagrałem na cd i
    > zainstalowałem rh9pl)

    Popadasz w paranoje wychodząc z założenia że dowodem legalności programu
    jest fakt posiadania płytki, faktury, naklejki na obudowie i Ślepy Io
    wie co jeszcze.
    Tymczasem dowodem legalności programu jest używanie go zgodnie z
    licencją. A licencja GNU nie wymaga żadnej z tych rzeczy. Ba, zakłada on
    że każde UZYWANIE jest legalne, dopiero modyfikacje maja pewne ograniczenia.

    Nie mówiąc już o tym że BSA to piesek na smyczy M$ i paru innych
    wielkich korporacji, który dba wylacznie o interesy tego kto za to zapłaci.

    Druga sprawa to to że nic nie musisz udowadniać BSA bo oni nie mają
    żadnego prawa spradzac Twojego komputera. Moga jedynie złosic fakt
    popełnienia przestepstaw (lub domniemania popełnienia) do właściwych
    organów i "doradzać" policji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk