  • Data: 2008-05-14 12:11:45
    Temat: Re: BIK - pismo do banku [OT]
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z...@t...pl pisze:
    > Czy jest jakiś wzór pisma do banku z prośba o usunięcie wpisu w BIK?
    > Od ponad roku nie mam kredytów a jak sie dowiadywałem widnieje jakiś
    > wpis....

    BIK to zinstytucjonalizowane plotkarstwo. Mają ogrom wpisów z księżyca.
    Najlepsze, że owe plotkarstwo już zjada własny ogon i się żywi samym sobą:

    1. Załóżmy, że klient ma wpis w BIK, o którym nie wiedział, a który
    stwierdza jakieś zaległości powiedzmy powyżej 90 dni.
    2. Próbuje otrzymać kredyt.
    3. Banki odpytują BIK i na podstawie negatywnego wpisu odmawiają kredytu.
    4. Jako, że odpytanie w celu udzielenia kredytu pozostawia ślad, to w
    BIK pojawia się wpis, że _odmówiono kredytu_. Banki traktują to jako
    poszlakę podważającą wiarygodność kredytową.
    5. Klient wkurzony pierwszym wpisem robi raban, po czym bank usuwa wpis
    z racji nieistnienia zobowiązania.

    6. Pozostaje drugi wpis o odmowie udzielenia kredytu, który powstał na
    podstawie już nie istniejącego i bezzasadnego pierwszego wpisu.

    Uprzedzam, bo te kumotry się ostatnio ostro reklamują. Próbują nawet
    osobom prywatnym wciskać swoje raporty wiarygodności, co można tłumaczyć
    jako propozycję nie do odmówienia "kup i sprawdź czy Cię nie
    obsmarowujemy bez powodu".

    Powtórnie polecam film Memento.
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.