  • Data: 2003-02-28 23:16:21
    Temat: Re: BARDZO PILNE firma zagraniczna w Polsce!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Feb 2003, Marcin Olender wrote:
    [...]
    >+ O co jest wlasciwie pytanie?

    Ja zrozumiałem tak: firma zagraniczna *nie* otwiera
    przedsiębiorstwa w .pl, chce wynająć coś tam od grupowicza.
    [...]
    >+ Z tego co wiem, nie ma problemu oczywiscie z wystawieniem faktury. Czy
    >+ bedzie to eksport uslug to zalezy od tego, gdzie byla ona wykonywana.
    >+ A niemieckiego numeru ID oczywiscie nie wpisujesz.

    No to jest raczej pomysł z kategorii "można nie wpisywać".
    IMHO nie ma zakazu wpisywania czegokolwiek na fakturze, więc
    można dopisać sobie datę urodzenia prezesa owej firmy :),
    można i niemiecki ID.
    Problem w tym, że IMHO to *musi* być wpisany NIP, którego
    "oni" *nie mają* !!!
    Grupowicz pytał jak rozumiem, czy może NIP zastąpić ichnim
    numerkiem: IMHO nie bardzo :(
    A w ogóle - to nie wiem czy mogą "jako firma" prowadzić
    DG w .pl nie mając NIP - pewnie nie.
    Ale skoro oni chcą *tylko wynajmować* (jako osoba prawna
    nie prowadząca DG w .pl) to już nie wiem :[ czy mogą.

    >+ Pozdrawiam

    wzjm - Gotfryd
    PS: nawet jeśli coś źle zrozumiałem - to co być wykombinował
    w *takim* przypadku ??