    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Awarja dysku twardego na gwarancji
    Date: Sun, 11 Sep 2005 12:56:23 +0200

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:67f8.000002d9.4324063d@newsgate.onet.pl...
    > Witam. Mam dysk twardy na gwarancji, który uległ awarii i bez
    > wątpienia
    > zostanie wymieniony na nowy (albo zwrócone pieniądze), tylko jest
    > jedno
    > ale....co prawda systematycznie archiwizuje dane (co tydzien) to
    > jedak czesc
    > (spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku z tym, moge sie domagac, aby
    > mój dysk
    > został poddany przywracaniu danych (oczywiście na koszt
    > gwarnacjodawcy)?

    Domagac mozna sie wszystkiego. Jednak w tym przypadku pozostanie to
    bez wplywu na rzeczywistosc (no chyba ze gwarant wykaze sie naprawde
    wielkim sercem ;-).

    > Czy
    > moge sie domagac natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz
    > komputer
    > potrzebny mi jest do pracy)?

    Jak wyzej.

    > Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie
    > do serwisu a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej
    > pracy?

    W praktyce jestes bezradny. Moglbys rozhermetyzowac dysk, ale nie
    wiem, czy nie wplynelo by to (jako uszkodzenie mechaniczne) na odmowe
    realizacji gwarancji.

    marekz