  • Data: 2007-07-01 08:12:40
    Temat: Re: Autor kontra wydawnictwo - problem
    Od: "JZ" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:f67lbu$20h$1@inews.gazeta.pl...
    > A co masz w umowie jeśli chodzi o te 5 lat? Te 5 lat na wydanie książki,
    > na sprzedaż jej czy na co?
    > Swego czasu jak pracowałem w takim wydawnictwie - które też robiło
    > podobne wały - pilnowaliśmy tego, żeby zaznaczać, że wydane w trakcie
    > umowy egzemplarze będzie można jeszcze sprzedawać.

    Dokladny zapis:
    1.Autor przeniesie na Wydawce wylaczne prawo do wydania i sprzedazy na okres
    5 lat od dnia zawarcia niniejszej umowy.
    2.Wydawcy przysluguje prawo pierwszenstwa do nabycia okreslonych praw
    niniejsza umowa na okres po jej wygasnieciu, w ciagu 24 miesiecy po uplywie
    tego terminu.

    To wszystko jesli chodzi o warunki sprzedazy nie liczac zapisow o
    wynagrodzeniu, nie ma zadnych wzmianek na temat sprzedazy po wygasnieciu
    umowy.
    Nie wiem jak to jest ze sprzedaza po wygasnieciu umowy. Rozumiem, ze to co
    wyszlo z wydawnictwa przed wygasnieciem to zgodne z prawem, ale czy oni maja
    prawo sprzedawac po wygasnieciu umowy?
    W tym przypadku ewidentnie zaspali z dodrukiem, zorientowali sie po
    wygasnieciu umowy, podeslali aneks bedac pewnymi, ze podpisze, a przed tym
    juz drukowali i rozprowadzali.
    Pozdrawiam
    Jerzy Zajac