  • Data: 2010-03-05 17:57:52
    Temat: Re: Auto służbowe do celów prywatnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2010, Herald wrote:

    > Co do używania samochodów "firmowych" - bardzo dobrze że zostanie ukrócone

    Czekaj, czekaj.
    Jak nie będzie drastycznej sankcji, w postaci domniemania "używania
    dla celów osobistych" (do przedawnienia wstecz) za jedno udowodnione
    takie użycie, to prawdę mówiąc, owo "ukrócenie" może być równie
    skuteczne jak np. ukrócenie "osobistego" przemytu.

    > Ten pracownik "co dostał firmowy samochód" i zwykły pracownik
    > mają identyczne kosztu z wynagrodzenia.

    Nie inaczej.

    > Potem za parę stówek wykupuej leasingowane auto i .... jest jego
    > własnością.

    Przyznam, że (wynikającej z opisów) braku sankcji (no, bez przesady
    zaraz z sankcją, "wyrównania podatku" wg art.11 PDoOF) przy wykupie
    leasingowym też nie rozumiem. Znaczy rozumiem przyczyną (istnienie
    art.23a i dalsze które są "szczegółowsze"), nie rozumiem konstrukcji.

    > Ja jak kupuje coś na raty w sklepie to płacę z NETTA a nie
    > z brutta z wynagrodzenia!!

    E tam, wszyscy płacą z brutta, nie podgrzewaj, niektórzy niekiedy
    mogą tylko odliczyć (różnicę) :)

    Fakt, że wobec posiadaczy samochodów *jednocześnie* prowadzi się
    trójstronne działania w postaci:
    - wysokiego obłożenia podatkami (samo z siebie może i zrozumiałe)
    - ograniczeń w używaniu do DG
    - tolerowaniu naduzywania zaliczania do DG celów osobistych
    ...jest trudny do wyjaśnienia, IMVHO.

    pzdr, Gotfryd