    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcje internetowe a e-booki
    Date: Tue, 6 May 2003 17:45:49 +0200

    Wydaje mi się, że wyczerpującej informacji na ten temat należy szukać u
    autora dzieła. A zatem jeśli chcesz zakupić e-book HELION'a, to zapytaj to
    wydawnictwo, czy puszczało coś takiego w obieg i w jaki sposób masz odróżnić
    oryginał od kopii. To trochę tak, jak ze znakami towarowymi. Każda większa
    firma ma swoje sposoby zabezpieczeń, a ich "siła" tkwi bardzo często właśnie
    w tym, że nikt tych reguł nie zna. ADIDAS ma jakieś tam wszywki, PUMA m.in.
    używa jakiś tam nikt wszywanych. Boję się, że nie da się podać jakiegoś
    ogólnego sposobu na odróżnienie falsu od oryginału.
    Zresztą, coś nie bardzo wieżę w te wersje e-book z HELION'a. Trochę za
    trudne do upilnowania przy rozpowszechnianiu. Ale nie zarzekam się, bo może
    coś takiego jest.
    Ze strony kupującego wymagana jest dobra wiara. Więc jeśli HELION stwierdzi,
    że coś takiego wypuścił na rynek i że nie ma możliwości odróżnienia
    oryginału od falsu, to moim zdaniem wyczerpiesz znamiona dobrej woli. Możesz
    kupić. Jednak, jeśli HELION będzie utrzymywał, że nigdy czegoś takiego nie
    sprzedawał, to są dwie możliwości. Albo ktoś to wykonał nielegalnie i
    popełnia przestępstwo sprzedając, albo po prostu facet konfabuluje i zmierza
    wprost do wyłudzenia kilku złotych od naiwnych.
    W pierwszym przypadku w najgorszym razie narażasz się na podejrzenie
    popełnienia paserki, zaś w najlepszym na status świadka w postępowaniu i
    konieczność udziału w czynnościach procesowych. W tym drugim wypadku po
    prostu stracisz kilka złotych płacąc za coś, czego rzetelności i
    przydatności w żaden sposób nie zdołasz zweryfikować.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-