    From: "janek" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcja na Allegro
    Date: Wed, 13 May 2009 22:46:14 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    >   A kto Ci tak powiedział? Obowiązek wzywania do zapłaty występuje
    > tylko w postępowaniu gospodarczym, czyli jeśli powodem i pozwanym są
    > firmy. W innych przypadkach można pozywać bez wezwania. Ryzykuje się
    > tylko tym, że jeśli pozwany przy pierwszej czynności uzna powództwo, to
    > trzeba będzie mu zwrócić poniesione w związku ze sprawą koszty.

    >   A kto zabroni? Czegoś się  naczytał? :)
    >
    > --
    > Liwiusz

    Czy zatem mogę w wezwaniu żądać pokrycia wszelkich kosztów wliczając w to
    koszty poniesione w związku z odsyłka towaru, koszty poniesione w związku z
    dostarczeniem pozwanemu wezwania do zapłaty (koszty listu poleconego)?

    Czy któreś z wymienionych roszczeń może ewentualnie przeważyć na moją
    niekorzyść co skutkowałoby obciążeniem mnie a nie pozwanego kosztami sądowymi?

    &#8222;sąd może - niezależnie od wyniku sprawy - obciążyć kosztami procesu w całości
    lub w części tę stronę, która przez zaniechanie tych czynności przyczyniła się
    do zbędnego wytoczenia sprawy lub wadliwego określenia jej zakresu (bo dłużnik
    zapłaciłby, gdyby uprzednio otrzymał prawidłowe wezwanie).&#8221;

    Z czego ewentualnie zrezygnować w wezwaniu żeby nie ryzykować obciązenia
    kosztami sadowymi w ewentualnym procesie? Zakładając że pozwany nie spełni
    żądań i wejdzie w tryb procesowy uznajac żądania w "wezwaniu do zapłaty" za
    niezasadne.