eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAukcja AllegroRe: Aukcja Allegro
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcja Allegro
    Date: Thu, 26 Jul 2007 10:43:39 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0707261035070.1512@athlon64>
    References: <f81n0i$5h5$1@nemesis.news.tpi.pl> <f82tcm$pvd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1185441002 8371 83.16.62.66 (26 Jul 2007 09:10:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Jul 2007 09:10:02 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f82tcm$pvd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:475317
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 23 Jul 2007, zenek wrote:

    > Użytkownik "Sebek" <y...@o...pl> napisał
    > http://moto.allegro.pl/item215526609_ktm_200_exc.htm
    l
    >
    > Przecież jasno jest napisane w umowie co masz zrobić żeby licytować i jaka
    > jest cena. Dlaczego więc chcesz wyłudzić motor od sprzedającego za 1/5
    > podanej ceny ?

    Dlaczego sprzedający wyłudza darmową reklamę (cenę w rankingu/sortowaniu)
    niższą, niż to coś co wpisał (ktoś pisał: pewnie za tyle kupił), skoro
    ma DWA dostępne mechanizmy do określenia "od ile chce sprzedać"?

    Kupujący o tym WIE, o tym że każdy występujący na allegro akceptuje
    regulamin (który jasno określa, JAK określa się ceny minimalną
    i wywoławczą) też; wniosek: kupujący nie ustalił w *ofercie* ceny
    minimalnej (ani wywoławczej), a reklama nie zobowiazuje.

    Popatrz na to tak: tak samo, jak w sklepach internetowych sprzedawca
    (w dbałości o własny interes) musi zastrzec, że "ta treść NIE JEST
    ofertą", tak samo w niniejszym tekscie nie ma zastrzeżenia że "ta
    treść NIE JEST REKLAMĄ".
    Skoro w *OFERCIE* nie ma dolnego ograniczenia, to dlaczego ma ono
    wynikać z treści reklamy?

    Ja rozumiem, że sprzedający może czuć się pokrzywdzony, bo "myślał
    że 12500 to uczciwa cenia i nie odda".
    Napisz mi, czy jakby licytacja doszła do 25 000, to czy sprzedałby
    za 12500 ("starczy bo to uczciwa cena, no może 300 zł więcej wezmę
    bo prowizja z allegro większa" :>) czy jednak domagał się wylicyto-
    wanej ceny?

    Jeśli to drugie, to nie widzę powodu dla którego kupujący RÓWNIEŻ
    nie ma mieć prawa domagania się tego co MU SIĘ NALEŻY.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1