    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcja Allegro
    Date: Thu, 26 Jul 2007 10:43:39 +0200

    On Mon, 23 Jul 2007, zenek wrote:

    > Użytkownik "Sebek" <y...@o...pl> napisał
    > http://moto.allegro.pl/item215526609_ktm_200_exc.htm
    >
    > Przecież jasno jest napisane w umowie co masz zrobić żeby licytować i jaka
    > jest cena. Dlaczego więc chcesz wyłudzić motor od sprzedającego za 1/5
    > podanej ceny ?

    Dlaczego sprzedający wyłudza darmową reklamę (cenę w rankingu/sortowaniu)
    niższą, niż to coś co wpisał (ktoś pisał: pewnie za tyle kupił), skoro
    ma DWA dostępne mechanizmy do określenia "od ile chce sprzedać"?

    Kupujący o tym WIE, o tym że każdy występujący na allegro akceptuje
    regulamin (który jasno określa, JAK określa się ceny minimalną
    i wywoławczą) też; wniosek: kupujący nie ustalił w *ofercie* ceny
    minimalnej (ani wywoławczej), a reklama nie zobowiazuje.

    Popatrz na to tak: tak samo, jak w sklepach internetowych sprzedawca
    (w dbałości o własny interes) musi zastrzec, że "ta treść NIE JEST
    ofertą", tak samo w niniejszym tekscie nie ma zastrzeżenia że "ta
    treść NIE JEST REKLAMĄ".
    Skoro w *OFERCIE* nie ma dolnego ograniczenia, to dlaczego ma ono
    wynikać z treści reklamy?

    Ja rozumiem, że sprzedający może czuć się pokrzywdzony, bo "myślał
    że 12500 to uczciwa cenia i nie odda".
    Napisz mi, czy jakby licytacja doszła do 25 000, to czy sprzedałby
    za 12500 ("starczy bo to uczciwa cena, no może 300 zł więcej wezmę
    bo prowizja z allegro większa" :>) czy jednak domagał się wylicyto-
    wanej ceny?

    Jeśli to drugie, to nie widzę powodu dla którego kupujący RÓWNIEŻ
    nie ma mieć prawa domagania się tego co MU SIĘ NALEŻY.

    pzdr, Gotfryd