    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 61 KW
    Date: Thu, 26 Feb 2009 22:38:16 +0100

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:go700m$paj$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam !
    > W ramach relaksu, przy szkiełku Jacka Danielsa, czytam archiwa
    > Olgierdowego bloga. Trafiłem na temat "Grzywna za habit" i w efekcie
    > zwróciłem uwagę na brzmienie art. 61 § 2. Ściślej, chodzi o noszenie
    > munduru organizacji prawnie nieistniejącej.
    > Nie wiem czy to późna (jak dla mnie) pora, czy też ów amerykański trunek
    > mnie ogranicza, ale nie potrafię zrozumieć jakim prawem możliwe jest
    > karanie za noszenie munduru nie istniejącej organizacji. Przypomniało mi
    > to kwestię posługiwania się czapką aspiranta Milicji Obywatelskiej, która
> [...]

    Pisząc o organizacji prawnie nie istniejącej - moim zdaniem - ustawodawca
    miał na myśli organizację, która kiedyś istniała, tylko z jakiegoś powodu
    teraz nie istnieje. Sama się rozwiązała, została zdelegalizowana itp.
    Ochrona tego munduru musi z czegoś wynikać. inaczej faktycznie gościa w
    kraciastej koszuli spokojnie można by spacyfikować za chodzenie w mundurze
    organizacji "kraciastych koszul". Zresztą przepis ten doznaje wielu innych
    ograniczeń wynikających z oczywistych reguł współżycia społecznego.