    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 15 Sep 2013 12:42:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Argumentatio ad personam przed sadem ?
    From: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 września 2013 09:29:39 UTC+2 użytkownik .B:artek. napisał:

    > Sprawa o coś tam przed sądem. Wysoki Sądzie! Mam wiarygodnych świadków,
    >
    > że oskarżony bił swoją matkę. Skoro bił swoją matkę, to jest złym
    >
    > człowiekiem. A jako zły człowiek na pewno popełnił czyn zarzucany mu w
    >
    > niniejszej sprawie. - Tak to sobie wyobrażasz?
    >

    > To rozumowanie jak z Misia: "... i złodziej! Bo każdy pijak to złodziej."
    >

    > W każdej sprawie sąd jednostkowo rozpatruje postawę oskarżonego i
    >
    > naprawdę nie ma znaczenia czy osoba oskarżona np. o kradzież samochodu
    >
    > wcześniej popełniła gwałt i rozbój. To, że ktoś popełnił gwałt i rozbój
    >
    > nie oznacza wcale, że na 100% ukradł auto.

> [...]

    Troche mnie przekonujesz...ale...
    Ja uwazam siebie za czlowieka z gruntu szczerego i uczciwego i widze mnostwo ludzi,
    ktorzy z gruntu klamia, klamia szybciej , niz mysla...
    Znalem taka, ktora klamala zawsze, ale kiedy sie zastanowila, ze jej to szkodzi, to
    wycofywala klamstwo i mowila prawde.

    Teraz pytanie: jesli ja wykaze, ze ktos klamal w podobnej sprawie ( ktora sie
    zakonczyla bez procesu sadowego), i poszedl na ugode z osoba poszkodowana, a ze mna
    nie chce sie ugodzic ( zaplacic) to czy jest to dla mnie atut ?