  • Data: 2011-07-13 19:44:33
    Temat: Re: Apelacja od orzeczenia o kosztach?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-13 14:25, THX pisze:
    > Czy pozwanej przysługuje apelacja od części orzeczenia dotyczącej
    > wynagrodzenia adwokata strony powodowej?

    Nie. Od orzeczeń o kosztach zaskarżanych samodzielnie apelacja w ogóle
    nie przysługuje. Ale może zażalenie ;)

    > Powód złożył pozew nie poprzez adwokata, lecz osobiście.
    > Adwokat pojawił się na rozprawie.
    > Sąd zasądził wg stawki minimalnej, jednak stawka wg rozporzadzenia (wps z
    > uwagi na przemnożone przez liczbę miesięcy świadczenie okresowe) wynosi w tym
    > konkretnym przypadku 2,4 tys. zł, co nie odpowiada niewielkiemu nakładowi
    > pracy pełnomocnika.

    To sąd bardzo dobrze zrobił o ile uwzględnił wps. Stawka nazywa się
    minimalna dlatego że już mniej nie można dać.

    > Pozwana w apelacji (składanej także z inncyh przyczyn) chiałaby także
    > wnioskować o obniżenie kosztów pełnomocnictwa powoda z uwagi na wygórowane
    > jej zdaniem wynagrodzenie.
    > Co myślicie?

    Że stawki minimalnej sąd nie obniży.

    > Pytanie stąd, że gdzieś natknąłem się na passus, że apelacja nie przysługuje
    > od orzeczenia o kosztach postępowania.

    I to jest generalnie słuszny pogląd.

    --
    @2011 Johnson