    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Apel do członków Rotary Club
    Date: Mon, 17 May 2010 15:18:41 -0500

    Wasz Drogi Bronisław wrote:
    > Użytkownik... he he - flying.robak raczył napisać:

    > Tutaj też przylazłeś? Chcesz narobić nieświadomym prawa, a litościwym
    > ludziom kłopotu?

    Wrzuciłem na p.r.wrocław, ale tu też dorzucę, żeby przypadkiem ktoś nie
    wdepnął w to g..

    Art. 57. KW
    § 1. Kto organizuje lub przeprowadza publiczną zbiórkę ofiar na
    uiszczenie grzywny orzeczonej za przestępstwo, w tym i przestępstwo
    skarbowe, wykroczenie lub wykroczenie skarbowe albo nie będąc osobą
    najbliższą dla skazanego lub ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub
    ofiarowuje mu albo osobie dla niego najbliższej pieniądze na ten cel,
    podlega karze aresztu albo grzywny.

    § 2. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    § 3. Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a
    także pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel
    podlegają przepadkowi.