  • Data: 2006-01-26 08:14:33
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "Fil" <f...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ron" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dr89c9$4dl$1@opal.icpnet.pl...

    > Tak, ale wiedz, że prawie żaden sklep internetowy nie ma na stanie tego,
    co
    > oferuje na swojej stronie. Ceny w niektórych branżach potrafią się
    zmieniać
    > nawet co 2 tygodnie i niemożliwe jest nad tym zapanować. Wiem, bo mój
    ojciec
    > prowadzi taki sklep. Stąd też większość sklepów imieszcza w swoim
    > regulaminie adnotację, że oferta nie jest oficjalną ofertą handlową
    sklepu,
    > aby ustrzec się przed tego typu sytuacjami.

    Czyli wedlug Ciebie co?
    Kazdy sklep powinien przy kazdej metce czynic adnotacje, ze "niniejsza cena
    nie stanowi oferty, bo obsluga sie czasem myli i zle przylepia etykietki"?
    Tak nie wolno. Uwazam, ze zapisy tego typu na stronach SKLEPOW internetowych
    sa niewazne i nie korzystaja z ochrony. Przedsiebiorce handlujacego przez
    Internet zobowiazuje art. 355 par. 2. Za wszelkie bledy ponosi on
    odpowiedzialnosc. Innymi slowy - przedsiebiorcy nie wolno sie mylic w
    zakresie prowadzonej przez niego dzialalnosci. A jezeli go nie stac na
    odpowiedni program handlowy, ktory bedzie wskazywal na stronie internetowej
    adekwatne stany magazynowe, to niech sie nie zabiera za dzialalnosc, bo
    sporo ryzykuje.

    Pozdr.,

    F.
    www.doradcyprawni.com