eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAnulowanie zamówienia przez sklep internetowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2006-01-25 12:31:25
    Temat: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: dream3r <d...@w...op.pl>

    Witam.

    W dniu wczorajszym zamówiełam w pewnym sklepie internetowym towar po bardzo
    atrakcyjenj cenie. Zamówienie zostało przyjęte przez system.
    Dziś się okazało, iż moje zamówienie zostało anulowane ponieważ cena za
    która kupiłem towar była błędna (stąd jej atrakcyjność).
    Moje pytanie brzmi: czy sklep może niewywiązać się z zamówienia podając
    jako przyczynę w/w powód?
    Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest
    oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego".
    Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla
    sklepu?

    --
    pozdrawiam
    dream3r


  • 2. Data: 2006-01-25 12:54:10
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest
    > oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego".
    > Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla
    > sklepu?

    Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU)
    klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu
    systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie
    jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w
    takim przypadku raczej nie masz szans.

    Pozdrawiam,

    Tiger



  • 3. Data: 2006-01-25 12:58:46
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "Fil" <f...@b...pl>


    Użytkownik "dream3r" <d...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:1d5bikudqgiv5.irp4gp1la8rz$.dlg@40tude.net...
    > Witam.
    >
    > W dniu wczorajszym zamówiełam w pewnym sklepie internetowym towar po
    bardzo
    > atrakcyjenj cenie. Zamówienie zostało przyjęte przez system.
    > Dziś się okazało, iż moje zamówienie zostało anulowane ponieważ cena za
    > która kupiłem towar była błędna (stąd jej atrakcyjność).
    > Moje pytanie brzmi: czy sklep może niewywiązać się z zamówienia podając
    > jako przyczynę w/w powód?
    > Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest
    > oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego".
    > Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla
    > sklepu?
    >

    Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez sklep
    internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte, to
    teraz oni odmawiajac spelnienia swiadczenia (wydania Ci towaru) nie
    wywiazuja sie z umownego zobowiazania. A to, ze nie dochowali nalezytej
    starannosci nie moze Cie obciazac.

    Pozdr.,

    F.
    -----------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl



  • 4. Data: 2006-01-25 13:01:13
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: dream3r <d...@w...op.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006 13:54:10 +0100, Tiger wrote:

    > Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU)
    > klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu
    > systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie
    > jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w
    > takim przypadku raczej nie masz szans.

    Zapisu takiego nigdzie nie znalazłem. W jednym miejscu było jedynie coś
    takiego:
    "Zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówienia z waznych powodów
    ekonomicznych."

    Cokolwiek by to miało znaczyć.

    --
    pozdrawiam
    dream3r


  • 5. Data: 2006-01-25 13:24:02
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "ron" <t...@t...pl>

    > A to, ze nie dochowali nalezytej
    > starannosci nie moze Cie obciazac.

    Ale chyba nie o to chodzi, że sklep chce sfinalizować transakcję z wyższą
    ceną tego produktu, tylko przedmówczyni chce wykorzystać błąd sklepu, który
    pomylił się w ustawieniu ceny na przedmiot. Chyba, że coś źle zrozumiałem.

    Pozdrawiam
    Kamil



  • 6. Data: 2006-01-25 13:37:45
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fil napisał(a):
    > Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez sklep
    > internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte,

    pytanie czy przyjął ofertę czy złożył swoją...

    KG


  • 7. Data: 2006-01-25 13:37:57
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: dream3r <d...@w...op.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006 14:24:02 +0100, ron wrote:

    > Ale chyba nie o to chodzi, że sklep chce sfinalizować transakcję z wyższą
    > ceną tego produktu, tylko przedmówczyni chce wykorzystać błąd sklepu, który
    > pomylił się w ustawieniu ceny na przedmiot. Chyba, że coś źle zrozumiałem.

    Przedmówca :)
    Istonie sklep nie chce finalizować transakcji. Została anulowana. Chodzi
    tylko o to, czy ma do tego prawo?

    --
    pozdrawiam
    dream3r


  • 8. Data: 2006-01-25 13:43:10
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Tiger napisał(a):
    >> Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest
    >> oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego".
    >> Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla
    >> sklepu?
    >
    > Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU)
    > klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu
    > systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie
    > jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w
    > takim przypadku raczej nie masz szans.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Tiger
    >
    >

    ale jeśli w sklepi wezmę z półki towar w cenie 100zł, a potem w kasie
    się okazuje, że towar jest w cenie 200zł, to i tak mogę kupić go za 100zł

    sg


  • 9. Data: 2006-01-25 13:47:15
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Kontynuujac wypowiedz, po uplywie terminu przewidzianego w warunkach umowy,
    w ktorm powinas otrzymac towar, wyslij wezwanie do spelnienia swiadczenia
    zgodnie z art. 476 KC, wyznaczajac dodatkowy 7 dniowy termin. Zastrzez, ze
    po uplywie tego terminu bedziesz uprawniona do wykonania swoich uprawnien
    wynikajacych z art. 477 lub 479 KC - zalezy czy rzecz jest oznaczona co do
    gatunku.


    Pozdr.,

    F.
    --------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl



  • 10. Data: 2006-01-25 13:48:20
    Temat: Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy
    Od: "Fil" <f...@b...pl>


    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości
    news:dr7uun$g23$1@inews.gazeta.pl...
    > Fil napisał(a):
    > > Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez
    sklep
    > > internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte,
    >
    > pytanie czy przyjął ofertę czy złożył swoją...
    >
    > KG

    Udam, ze tego pytania nie widzialem...

    F.
    -----------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1