  • Data: 2005-07-01 16:06:45
    Temat: Re: Allegro - windykacja prowizji
    Od: "Joten" <213@[fizzle_the_spam_shizzle]hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:da3omc$5f3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zależy od tego jaka to firma i jaką ma strukturę wierzytelności.
    > W przypadku Allegro bardzo wątpię aby było tak jak wyżej napisano.
    > Suma tych małych należności zapewne stanowi dużą część wszystkich.
    > Poza tym gdyby rozniosła się wieść, że firma nie egzekwuje swoich
    > należności to mogłaby już szykować się do likwidacji.

    Nie wiem, nie znam się na tym, cytowałem jedynie posta z grupy, napisanego
    przez kogoś, kto - wydaje mi się - siedzi "w temacie".
    Niemniej nie chce mi się wierzyć, żeby komuś chciało się zajmować takimi -
    przepraszam - błahymi kwotami. Błahymi, bo przecież drukowanie listów,
    wysyłanie ich Pocztą Polską, angażowanie firmy windykacyjnej, wycieczki do
    delikwenta itd. itp. kosztowo przewyższają zobowiązania Dłużnika
    przynajmniej kilka, jeśli nie kilkanaście, razy. A odsetki znowuż nie są
    jakieś takie wysokie - kiedyś miałem do zapłacenia bodaj 30 złotych dla
    Allegro, postanowiłem "sprawdzić ich" [z czystej ciekawości, pieniądze
    oczywiście miałem], i po pół roku przeciągania sprawy, już z Intrum
    Justitia, miałem doliczonych odsetek +/- 5 złotych z groszami.
    Insza inszość, że *ani razu* nie dostałem listu poleconego. Raz doszedł do
    mnie zwykły list z Allegro, raz zwykły list z Intrum Justitia, a tak to
    kontaktowali się ze mną drogą mailową. Czy to jest w jakikolwiek sposób
    zobowiązujące wobec mnie?
    List ze skrzynki mogą ukraść. Maila mogłem zmienić - bo mi się przestał
    podobać, bo zapomniałem hasła, bo ktoś złamał moje hasło i przejął konto
    pocztowe, itd. itp. Nie przypominam sobie, żeby gdziekolwiek w umowie było
    napisane, że jestem *zobowiązany* do *ciągłego* korzystania z maila podanego
    przy rejestracji. A jeśli nie jestem zobowiązany, to chyba nie mają prawa
    np. naliczać mi odsetek, jeśli z ich strony nie został wysłany polecony...?

    --
    pozdrawiam,

    j.