  • Data: 2008-09-06 16:52:33
    Temat: Re: Allegro, sprzedaz i rekojmia.
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak offtopicznie:

    > ...to nie jest takie proste.
    > Zwyczajnie brakuje określenia dla "kupującego na cele osobiste".
    > Skoro jest dla Ciebie oczywiste, to wyjaśnij co NA PEWNO miał
    > na myśli sprzedawca w odniesieniu do:
    > - rolnika (kupującego na cele działalnosci rolniczej!)
    > - rolnika ryczałtowego (j.w., ale np. dla VAT traktowany "jak czlowiek"
    > ;)) - osoby kupującej na cele zawodowe, lecz nie gospodarcze, na przykład
    > kogoś kto wykorzystuje narzędzie dla celów pracy (i pracodawca mu
    > płaci za korzystanie z własnych narzędzi) lub wykonywania umów zleceń.

    To to nie są cele gospodarcze?

    > Bo ja nie wiem, IMO mógł mieć różne pomysły :)

    Ja tam na 99% jestem pewien że miał na myśli "jak firma to nie ma
    rękojmi" :).

    > IMO nalepiej by zrobił, jakby napisał "w celach konsumenckich" :D

    Najlepiej jakby zrobił jakby po prostu napisał że rękojmia jest wyłaczona i
    tyle. No ale napisał jak napisał, więc mamy temat do dyskusji.

    > Oczywiście co TU chcesz powiedzieć rozumiem i zgadzam się z wnioskami
    > Liwiusza :)

    > Hm... a to nie wiadomo o co chodzi z osobą fizyczną? ;)

    Podejrzewam minę, ale wchodzę ... ja wiem, sędzia też będzie wiedział (ty
    też wiesz chociaż udajesz że masz wątpliwości).

    Zastanawiam się czy sędzia wiedząc "o co chodzi", wiedząc też że ja także
    wiem, uzna że wiedziałem o intencji regulaminopiścy więc powinienem się
    zastosować do ducha tego punktu regulaminu, czy też mimo to że zarówno ja,
    regulaminopiśca oraz sędzia wiedzą jaki był duch, uzna że powinienem się
    stosować do litery.

    > "Należytš starannoœć dłużnika w zakresie prowadzonej przez niego
    > działalnoœci gospodarczej okreœla się przy uwzględnieniu zawodowego
    > charakteru tej działalnoœci" ?
    > - przepraszam za krzaczki, to cytat stąd:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    A teraz to przetłumacz na nasze :). Działalność to (internetowy) sklep z
    telefonami komórkowymi - jaki jest zawodowy charakter tej działalności i
    jak należy ją uwzględnić w tym przypadku?

    p. m.