    From: "salto" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro - pytanie (troszke dlugie)
    Date: Wed, 24 Mar 2004 02:21:15 +0100

    > Z racji zawodu mam dostęp do wiedzy z zakresu zgłaszanych zawiadomień o
    > przestępstwie. Rzecz w tym, że zgłoszenie o oszustwie dokonanym przy
    > transakcji bezpośredniej trafia się załóżmy raz na kilka tych z ALLEGRO.
    > Oczywiście, dostrzegam tu błąd metodologiczny. Nie wiem jaka jest ilość
    > transakcji zawieranych jednym i drugim sposobem, a to do tych liczb
    > należało by to odnieść.

    ciekawa bylaby taka analiza

    > No i z własnego doświadczenia. Znów z racji zboczenia zawodowego nigdy bym
    > nic poważnego nie kupił na ALLEGRO.

    nie do konca rozumiem - przeciez transakcja za pomoca allegro nie wyklucza
    odbioru osobistego (ja taki preferuje - nie jestem naiwny i dostrzegam
    wszystkie aspekty zwiazane z marginesem o ktorym mowimy)

    wydaje sie byc oczywisytm ze im rzecz powazniejsza tym nascisk powinien byc
    wiekszy na dbalosc o przebieg transakcji - w tym odbior i sprawdzenie towaru

    Ale ponieważ non stop spotykam się z
    > takimi oszustami i by ewentualnie skutecznie łapać sprawców musiałem
    > pojąć, na czym to polega, więc zarejestrowałem się jako użytkownik i
    > dokonałem jednego zakupu. Ot tak, by się zorientować w procedurze.

    bardzo slusznie wlasny oglad to podstawa

    Była to
    > niszczarka papieru za bodaj 30 zł.

    nie wiem jaki byl opis ale po cenie sadzac nie byla nowa i nie miala
    gwarancji - jesli tak to trzeba wg mnie liczyc sie z mozliwoscia wystapienia
    awarii (oczywiscie jesli sprzedana byla jako sprawna to musi dzialac - ta
    tego kryterium nie spelnila)

    Zresztą od osoby, która zgodnie z
    > systemem była jakimś tam wybitnym sprzedawcą. Przyszła za zaliczeniem
    > pocztowym. Obejrzałem i nawet nieuszkodzona. Szkoda, że jej żywotność
    > wynosiła 0,9 kartki papieru. Z pierwszej kartki papieru A4 zostało do
    > docięcia jakieś 3 centymetry, jak się przekładnia rozleciała. A zgodnie z
    > opisem miała ciąć nawet karty kredytowe, które wydaje mi się są nieco
    > grubsze. Tak więc w moim wypadku skuteczność oszustw mają 100%.

    to prawda ale proba mozliwie mala - mysle ze przy zastosowaniu pewnych regul
    (niestety ocena allegro nie jest jedyna i tym bardziej rozstrzygajaca) ta
    skutecznosc zasadniczo by zmalala

    dodam na zakonczenie ze sam kilka razy spotkalem sie z towarem ktory
    zasadniczo nie spelnial moich oczekiwan (w zakresie parametrow
    deklarowanych ) ale sprzedajacy uznali reklamacje - choc raz blisko bylo nie
    uznania, a mimo ze moje roszczenia byly w pelni uzasadnione(sformulowania
    opisu byly klamliwe i niestety musze przyznac ze w oczywisty sposob byly
    adresowane do klienta ktory nie bedzie w stanie wlasciewie ocenic towaru a
    ze przedmiot byl antykiem to nie bylo to porste i pewnie w koncu znalazl sie
    klient oszukany) to koszty przesylek ponioslem ja

    podsumowujac nie chicalbym byc zbytnim entuzjasta handlu w internecie chce
    obiektywnie ocenic wady i zalety - mysle ze zalet jest duzo(przewaga) a
    perspektywa rozwoju bardzo dobra
    zasade ograniczonego zaufania nalezy stosowac zawsze nawet w bardzo
    renomowanych sieciach sprzedazy (pytanie czy w polsce takie sa) w przypadku
    zakupu przez internet w oczywisty sposob nasza podejrzliwosc musi byc
    wielokrotnie wieksza - to dla mnie jasne
    ale nie mozna popasc w paranoje i jesli analiza wskazuje ze oferta ma duze
    szanse byc rzetaelna to moim zdaniem mozna ja rozwazyc

    salto