  • Data: 2019-05-17 22:16:53
    Temat: Re: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.05.2019 o 11:44, Kris pisze:
    > Serwis Allegro, od niedawna inwigiluje prywatną korespondencję email
    > swoich klientów bez ich zgody a często i bez ich wiedzy.
    > Od niedawna Allegro ukrywa dane kontaktowe email kontrahentów i
    > podmienia je na adres na swoim serwerze (@allegromail.pl).
    > Przekierowując prywatną korespondencję email swoich klientów przez swój
    > serwer, ma pełną możliwość jej inwigilacji, oraz kontroli w jej treść.
    > Nie wiem jakim prawem robi to allegro, prawdopodobnie bezprawnie.
    > Proszę o informację jak sądownie ukarać serwis allegro za inwigilację,
    > oraz uzyskać wysokie odszkodowanie?

    Gdyby to była korespondencja pomiędzy Tobą, a klientem, a ALLEGRO była
    podmiotem świadczącym usługę telekomunikacyjną i robiło takie numery, to
    sprawa byłaby oczywista. Kodeks karny zawiera stosowne zakazy. Ale
    zaryzykuję, że to jest tak, że serwis ALLEGRO świadczy usługę przekazu
    informacji. Czyli Ty piszesz do ALLEGRO, a ALLEGRO Twoją wiadomość
    przekazuje (albo w wypadkach opisanych w regulaminie nie) innemu
    użytkownikowi.

    Możesz albo z tej opcji skorzystać, albo porozumieć się z użytkownikiem
    innym dostępnym kanałem. Przykładowo via email, telefon czy co tam tylko
    chcesz. Tych innych kanałów nie mogą monitorować.

    Ciekawi mnie co by było, gdyby użykownicy zaczęli szyfrować rozmowę
    pomiędzy sobą choćby ROT13, o użyciu pgp nie wspominając. Nie sadzę, by
    ktoś to ręcznie przeglądał i pewnie mają jakieś skrypty to śledzące.
    Sądzę, ze ROT13 by to załatwił.