  • Data: 2009-05-29 22:31:41
    Temat: Re: Allegro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:1jn3f6-akg.ln1@ziutka.router...

    > Chodziło mi tylko o to, że takie coś nie skutkuje w żadnym względzie
    > i na żadnym etapie (nawet po zapłacie) przeniesieniem własności owej
    > nieruchomosci, więc sprzedawca nie ma obowiązku jej "wydać" i nic go do
    > tego nie zmusi.

    Nie zgodzę się z Tobą co do zasady ogólnej. Jeśli [przedmiotem sprzedaży
    jest rzecz indywidualna, przykładowo określony samochód o określonym
    numerze VIN, to dochodzi do przeniesienia własności tego pojazdu w chwili
    zawarcia umowy. Dowodem tego szereg wyroków.

    Co innego, gdy rzecz nie jest indywidualnie określona, i jest to
    przykładowo telefon komórkowy jakiejś tam marki. Wówczas nabywca ma
    roszczenie o wydanie mu takiej rzeczy, którego może dochodzić przed sądem,
    ale z chwilą sprzedaży nie dochodzi do przeniesienia własności określonej
    rzeczy.