  • Data: 2007-05-20 09:34:21
    Temat: Re: Akt notarialny w małżeństwie
    Od: "Piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Specem nie jestem, ale z tego co wiem, akt musi byc sporzadzony na oboje
    malzonkow (jesli macie wspolnote majatkowa, czyli w klasycznej sytuacji),
    chyba, ze kupujesz mieszkanie z tzw. majatku odrebnego i jestes to w stanie
    udowodnic (np. dostales darowizne od ojca, ktory zastrzegl, ze jest to tylko
    darowizna dla Ciebie, a nie dla zony).

    W razie ewentualnej sprzedazy, w przypadku, gdy kupiles z majatku odrebnego,
    sprzedajesz bez zgody zony i w razie rozwodu mieszkanie jest Twoje. Ale zona
    ma prawo domagac sie od Ciebie rekompensaty, jesli wspolnie urzadzaliscie
    mieszkanie (niejako polowe tego co razem kupiliscie do urzadzenia, mowiac w
    uproszczeniu).

    Choc podkreslam specem nie jestem, wiec ewentualnie niech ktos mnie jeszcze
    poprawi.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz