eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"? › Re: Aborcja/Zabijanie nienarodzonych [Was: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Aborcja/Zabijanie nienarodzonych [Was: Czy spalenie kościoła (razy 5 w
    Kanadzie) to "hate crime"?]
    <60e72d04$0$545$65785112@news.neostrada.pl> <sc915m$p3l$1@gioia.aioe.org>
    <a...@w...eu> <sc9b11$1a62$1@gioia.aioe.org>
    <611b9272$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <611bc519$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <en25z0qj4p47$.etkxj2681bpu$.dlg@40tude.net>
    <611bda6f$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <by5g48qibamh.1jyjkybffm6x2$.dlg@40tude.net>
    <1o8uobu4442a6.1gx46o1zi7z53$.dlg@40tude.net>
    <k22n1ba7vj6j$.18z2merttovmi$.dlg@40tude.net>
    <k8eq82q00n0o$.qfsecjb92qei.dlg@40tude.net>
    <N5YSI.265849$Ob1.150248@fx13.ams1>
    <611cc185$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <sBgTI.785708$HdJ9.35116@fx09.ams1>
    <170mpiicpvo5t$.1smliqg8k6jpz$.dlg@40tude.net>
    <sflp82$1ls6$1@gioia.aioe.org>
    <611e8e52$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 22:55:50 GMT

    On 2021-08-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A to jest kwestia naukowa czy prawna/polityczna?
    > Po kiego wuja są prawne limity 12, 15, 18 i 21 lat uzyskiwania
    > wszystkich praw człowieka bez ograniczeń?

    Oczywiscie, że jest to kwestia wyłącznie polityczna, czytaj,
    religijno-światopoglądowa, więc takie pseudonaukowe bełkoty to tylko
    zasłona dymna, aby któraś ze stron mogła się pobryndzlować odpowiedniej
    klasy, jak uważa, argumentem.

    > Ja jestem przeciw aborcji ale jako męska szowinistyczna świnia nie
    > wypowiadam się stanowczo nawet przeciw aborcji (niemal) na życzenie
    > dopóki oponent nie ma *żadnych* wątpliwości moralnych.
    > "Mniejsze zło" i "zło konieczne" jestem w stanie jakoś przełknąć,
    > "zwykłą procedurę medyczną" nie złamanego wuja.

    Żadna normalna osoba nie chce aborcji i nie będzie jej traktować
    instrumentalnie. Dla mnie jest to kwestia jakiejś równowagi między
    dobrem wszystkich zainteresowanych stron. To jest dyskusja oparta na
    takich samych mechanizmach psycho-społecznych jakie występuje np. przy
    eutanazji. Dla super konserwatywnych religijnych grup ciało człowieka,
    póki komórki żyją, jest jakąś absolutną świętością i nie ma znaczenia
    czy jest tam np. żywy mózg czy nie. Dla innych liczy się również np.
    dobro rodziny.

    --
    Marcin