  • Data: 2007-12-12 13:01:11
    Temat: Re: Abonament RTV od 28 lat opłacany-rezygnacja
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr C. pisze:

    > Nikt nie przyjdzie tego sprawdzać. A jeśli chcesz być koniecznie
    > 'czysty', to wymontuj tuner antenowy. Będziesz miał wówczas monitor,
    > idealny do oglądania Cyfry przez scart.

    Bardzo swobodna i raczej błędna interpretacja. Po usunięciu głowicy to
    dalej jest telewizor. Telewizorem jest coś, co zostało tak nazwane przez
    producenta, który też wytworzył go jako urządzenie przystosowane przede
    wszystkim do "odbioru programu" telewizyjnego. Usunięcie głowicy i
    podłączenie tunera zewnętrznego to dalej używanie telewizora zgodnie z
    pierwotnym przeznaczeniem. Ustawa nie mówi o wyposażeniu telewizora,
    lecz o "urządzeniu technicznym przystosowanym do odbioru programu".
    Telewizor jest urządzeniem przystosowanym, mimo braku głowicy (a raczej
    mimo jej usunięcia).

    Myślę że rozwiązaniem byłoby dopiero orzeczenie uprawnionego
    rzeczoznawcy, który stwierdziłby zmianę przeznaczenia telewizora i
    utratę przezeń dostosowania do odbioru TV.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio