    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <p8eik1$a8p$1@node1.news.atman.pl>
    <5aab7227$0$1007$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8fslb$iq8$1@node1.news.atman.pl>
    <5aab8b96$0$664$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8g33j$ouo$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Date: Fri, 16 Mar 2018 16:22:10 +0100

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-16 o 10:17, J.F. pisze:

    >Podatek płaci turysta (właściciel pensjonatu jest tylko
    >przekaźnikiem),

    A to zle zrozumialem.

    >zniżki jeśli korzystasz aktywnie z infrastruktury mogą byc większe
    >niźli to co zapłaciłeś. Psychologiczne działanie tego jest takie, by
    >ci co przyjechali rzeczywiście aktywnie korzystali, dla właścicieli
    >pensjonatów jest zaletą to, że infrastruktura jest, więc turyści mają
    >po co przyjeżdżać, dodatkowo promuje to tych co przyjeżdżają na
    >dłużej, a nie są tylko przejazdem, więc tu jest więcej rzeczy w tym
    >biznesplanie, które powodują, że to się opłaci mieszkańcom oraz
    >przyjezdnym.

    Cos w tym jest, ale:
    -moze to i lepsze, ze wlasciciele pensjonatow decydowali, a nie
    tajemnicza "wladza" ... ale turysci powinni decydowac :-)

    -o ile rozumiem, to summa summarum turysci placa za te atrakcje
    Tylko w hotelu.
    To tak jak u nas czy w USA, ze przy kasie okazuje sie ze cena
    drozsza od umowionej ?

    - no dobra, moze po tygodniu korzystania z atrakcji po znizkowej cenie
    zlosc im przechodzi.
    - tylko czy nie prosciej by bylo bez tego podatku, gdyby atrakcje byly
    prywatne i pelnoplatne ?

    -a moze to po prostu nowoczesna forma marketingu - musisz zaplacic
    wiecej, ale dostajesz wiecej ... a jakbys nie musial, to nie wiadomo
    czy bys kupil.
    A tak to obrot w miejscowosci rosnie, a i turysta zadowolony ...

    J.