    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Date: Fri, 16 Mar 2018 08:44:19 +0100
    <p8eik1$a8p$1@node1.news.atman.pl>
    <5aab7227$0$1007$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 08:28, z pisze:

    > Gratuluję postawy obywatelskiej :-)

    skoro nie może mieć nic do powiedzenia w kontekście pożytkowania tych
    pieniędzy, to obywatelska postawa tu nie ma nic do rzeczy. Dla mnie
    dobrym przykładem obywatelskiej postawy były podatki lokalne (takie
    nasze "klimatyczne") na Bawarii. Tam właściciele pensjonatów
    uczestniczyli w decydowaniu na co będą zebrane w ten sposób pieniądze
    przeznaczane, dodatkowo każdy płacący dostawał odpowiednie
    potwierdzenie, które pozwalało mu w okresie pobytu na korzystanie z ulg
    w opłatach na korzystanie z infrastruktury. Więc podejście win-win jak
    widać postawy obywatelskie kształtuje. Co mamy u nas "Płaćcie, bo
    potrzebujemy, nie oglądacie, nie istotne, nie podoba się, nie istotne" -
    to raczej nie nastraja do płacenia. Dodatkowo sposób opłat, wybrano
    najgorszy z możliwych. Jak nowelizowano lata temu ustawę, były
    propozycje od telewizji cyfrowych i większych kablówek, że mogą zbierać
    abonament zamiast poczty, no ale wtedy poczta potrzebowała dobrej umowy,
    bo chyba chciano ją prywatyzować, więc tak na prawdę z tej opłaty to
    głównie poczta korzysta...

    --
    http://zrzeda.pl