    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV, a kablówka/satelitki
    Date: Sun, 3 Feb 2008 23:42:07 +0100

    W wiadomości
    news:5c8dec7b-66b8-474b-b640-e18660a2e540@1g2000hsl.
    googlegroups.com VooDoo
    <w...@g...com> pisze:
    > Jeżli osoby mają kablówke w domu, bądz jedną z TV cyfrowych, bądz
    > kilka nawet cyfrowych odbiornikow N,polsat,cyfra znam takich ludzi,
    > jak jest sens placenia dodatkowo aobnamentu RTV?? to jest
    > złodziejstwo, programy telewizyjne i radiowe są zawarte w cenie np
    > kablówki, a trza jeszcze płacic państwu za co??????? radia tez mam
    > podlaczone pod gniazdko operatora sieci kablowej, a Państwo wręcz
    > wymusza wykupienie aobnamentu, to jest jak dla mnie zdzierstwo na
    > maksa, tą opłate powinni operatorzy ponosić, a jesli ktos nie korzysta
> [...]
    Z tym co wybełkotałeś powyżej tzw. "abonament" nie ma tak naprawdę nic
    wspólnego.
    To opłata za posiadanie odbiornika (odbiorników) przystosowanego
    (przystosowanych) do natychmiastowego odbioru programu, cokolwiek miałoby to
    znaczyć. Możesz zatem mieć 5 kablówek i 4 tunery ale nie mieć takiego
    odbiornika i całkiem legalnie nie płacić. Możesz też mieć telewizor
    odbierający przez wetknięty drut 3 fruwające w powietrzu stacyjki i płacić
    musisz (no, w każdym razie powinieneś).

    --
    Jotte