  • Data: 2003-11-06 22:58:31
    Temat: Re: -= ART.286&1 kk.=-
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie jest takie ile może trwać postępowanie karne ? rozpoczęli kpk w
    > 1999r .Czy jest jakieś przedawnienie jeżeli idzie o KPK ?

    Co oni rozpoczęli? W znanych mi przypadkach skrót kpk oznaczał Kodeks
    postępowania karnego. No ale tak rozwijając ten skrót, to Twoja wypowiedź
    jest bez sensu.

    Generalnie Śledztwo nie może trwać dłużej niż rok. (vide art. 309 kpk), bo
    później przedłuża to prokuratura apelacyjna. Ale terminy te nie obejmują
    okresów zawieszenia postępowania. Może powołali jakiegoś biegłego, na
    wynik prac którego czeka się 10 lat? ja bym się po upływie 5 lat, to już
    dowiedział, na jakim jest etapie sprawa. Czy to jeszcze dochodzenie, czy
    już może to leży w sądzie. Zresztą możesz wystąpić o uchylenie środka
    zapobiegawczego. No w końcu jak dotąd nikt Cię nie skazał, więc dla czego
    masz nie mieć przez pięć lat prawa wyjazdu z kraju?

    A sam czyn przedawni się po 10-ciu latach od jego popełnienia.