    From: "saszkin" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ALIMENTY
    Date: Thu, 29 Aug 2002 00:56:40 +0200

    [ciach]
    > ..... sąd po zbadaniu faktów i dowodów może wydac
    > uchylające lub oddalające orzeczenie...

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź.
    Przekazuję pytania moich znajomych (realne przypadki) a ja
    mam dostęp do inetu.

    I jeszcze inny przypadek podobnej natury.
    Również pełnoletni, osiągający dochody, uczący się
    w systemie dziennym.
    Po doręczenia pozwu (wyprzedzającego) o uchylenie obowiązku alimentacyjnego
    na 4 m-ce przed ukonczeniem szkoly (jako że sprawy tego
    typu trwają dość długo) natychmiast przestał uczęszczać do szkoły.
    Chce teraz powtarzać ostani rok nauki, byle tylko "dołożyć" ojcu.
    Na powyższe fakty (porzucenia szkoły) są dowody.

    Czy i w tym przypadku nie można liczyć na uchylenie obow. aliment. ????
    Zdaje się że jest wykladnia SN umożliwiająca wydanie przychylnego dla
    powoda orzeczenia ?
    Z góry serdecznie dziekuję
    --
    saszkin