  • Data: 2010-12-18 21:58:17
    Temat: Re: A wiec mam klienta, który mi nie zaplacil za usluge IT...
    Od: adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-16 14:10, fReLuZ pisze:
    > A wiec mam klienta, który mi nie zaplacil za usluge IT...
    > Wystawiona była faktura proforma z textem (20 %) zaliczki, poczym
    > usługa w całości wykonana, klient via skype (jest log) potwierdził
    > wykonanie, ze jest OK...
    > poczym nie płacił przez 2 miesiące i stwierdził, ze mu już to
    > niepotrzebne i nie zapłaci...
    > no i suma nieduża 2000 PLN....
    > no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwować.. no i za ile?
    > Kogoś polecicie?

    Ja bym nie rezygnował.
    Dla Ciebie będzie to dość uciążliwe, ale facet jest oszustem, więc z
    zasady trzeba temu przeciwdziałać, poza tym 2000 zł to nie jest taka
    mała kwota. Trzeba założyć sprawę sądową, zwykle odbywa się to w trybie
    nakazowym, nie jesteś wzywany ani Ty ani oszust. On jest tylko
    zawiadamiany i jeśli nie zgłosi sprzeciwu to sąd nakazuje mu zapłacić
    owe 2 tys odsetki + koszt sprawy. Pozew możesz sam wnieść (teraz to
    chyba nawet przez internet można), ale jest z tym trochę roboty i
    wystarczy mały błąd, aby Ci odrzucili. Możesz też wziąć prawnika.
    Prawnik kosztuje, ale zrobi to skuteczniej, koszt prawnika dolicza się
    później do owych 2000 zł, więc jest do odzyskania.
    Może być tak, że pomimo wyroku sądowego gościu dalej nie będzie chciał
    zapłacić, wtedy trzeba dać sprawę do komornika, to znowu trochę
    kosztuje, ale też jest do odzyskania od dłużnika. Problemem jest to że
    to Ty musisz wskazać komornikowi skąd można ściągnąć dług od oszusta,
    czyli podać nr konta, ew majątek do licytacji. Najlepiej niech o
    wszystko zrobi prawnik, jego wynagrodzenie zależy od kwoty, przy 2 tys
    nie będzie to dużo.
    Potrzebne będą dowody, że on u Ciebie zamówił, a Ty to wykonałeś. Umowy
    zapewne nie masz, ale masz pewno zamówienie, opis wymagań, uzgodnienie
    szczegółów, masz chyba też dowód wpłaty 20% zaliczki o której piszesz.

    Adam