eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoA jednakRe: A jednak
  • Data: 2004-03-09 21:31:14
    Temat: Re: A jednak
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 20:57 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej Lawa:

    >> Nie. Ale mówiłem, że określone, rzadkie przypadki, nie są dowodem
    >> całości.
    > I vice versa. Chodzi mi o tzw. zasadę domniemania niewinności.

    Jakiej niewinności? nadal są złodziejami/paserami, tylko ewentualnie
    popieramy ich moralnie.

    > A ty hurtem WSZYSTKICH od złodzei wyzywasz.

    Gdzie?

    > > Bez przesady, ,,darmowa'' edukacja w szkołach Cię
    >> rozpuściła. Nie każdemu na świecie się wszystko należy. Jeśli autorzy
    >> uznają, że nie ma wersji edukacyjnej, że mają taki model biznesu, to nie
    >> należy pchać się po złodziejsku.
    >
    > Pitolisz. Oni żadnej straty nie poniosą, a tylko zysk - bo ktoś się może
    > nauczy, polubi i będzie używał.

    Ale widać oni nie chcą. Jest demokracja. Na siłę ich chcesz uszczęśliwiać?

    > Gdzie tu złodziejstwo? Od kiedy kradzież
    > przynosi 'okradanemu' potencjalne korzyści i żadnych realnych strat?

    Ty uważasz, że są to korzyści, może oni uważają inaczej, skoro mają taką
    politykę? Powiedzmy, że przyjdziesz do moich drzwi jako przedstawiciel
    jakiejś sekty i będziesz mówił, że mi dasz korzyść, że po rozmowie z Tobą
    osiągnę zbawienie. A ja mówię ,,nie chcę''. I się rozstajemy. A Ty
    uważasz, że należy wbrew mi wejść do mnie balkonem. Dobra, uważasz, że
    Twoje działanie przynosi mi same korzyści, moralnie się usprawiedliwiasz.
    Ale ja nie chcę tych korzyści i mam do tego prawdo, no nie?

    > Bezsensowna a czasami po prostu nieuczciwa (żeby nie powiedzieć
    > 'złodziejska') strategia cenowa producentów (wykorzystujących faktyczny
    > monopol) to sprawa na zupełnie inną dyskusję.

    Strategia cenowa to prywatna sprawa każdej firmy.

    >>>Albo i nie dają.
    >>
    >>
    >> Albo i nie. Producenci szamponów też dają próbki albo nie. Sprzedawcy
    >> kosmetyków też.
    >
    > I znowu kolejny przykład bez sensu...

    Dla Ciebie wszystko jest bez sensu, co jest porównaniem i nie odpowiada w
    100% określonej sytuacji.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1