    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: A gdyby to byli przebierańcy?
    Date: Mon, 5 Sep 2005 00:55:50 +0200

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dffotd$b5q$1@inews.gazeta.pl...

    > Chodzi mi o to, że gości wpuścić może osoba nie mająca żadnego
    > pojęcia o przysługujących jej prawach. Osoba, która na widok
    > policjanta pod drzwiami otworzy je.

    No i dobrze zrobi. W wypadku kontaktu policjant-obywatel dobrze jest
    przyjąć zasadę "że policjant zawsze ma rację". Przynajmniej na
    pierwszym etapie. jeśli później nam się coś nie podoba, to żądamy
    wyjaśnienia, piszemy skargę, składamy nawet zawiadomienie o
    przestępstwie. Ale później, a nie wcześniej.

    > To miło by było. Bo cały czas zakładam, że to oszuści chcą wejść.

    Gwarantuję Ci, że o ile dyżurny poweźmie jakiekolwiek podejrzenie, że
    pod Twoimi drzwiami stoją przebierańcy, to ta interwencja będzie miała
    jeden z najwyższych priorytetów. Chyba, ze gdzieś będzie bezpośrednio
    zagrożone czyjeś życie. Podawanie się za policjanta, to bardzo poważna
    sprawa. poważna, bo bardzo często później się może źle skończyć dla
    osoby, w stosunku do której takie osoby działają. Istnieje realne
    niebezpieczeństwo, że chcą się dopuścić ciężkiego przestępstwa.

    > Tak. I powiesić na drzwiach od środka. Na wszelki wypadek:-)

    Choćby nawet :-). W każdym razie choć raz w życiu zobaczyć.

    > Tylko? Nazywa to inaczej?

    To jest przeszukanie. Ale i tak dowiesz się o tym po wejściu do
    mieszkania. Chodzi o to, byś nie spalił dowodów, gdy policjanci będą
    pukać.

    > Ale co z opisaną hipotetyczną sytuacją, gdy weszli przebierańcy i
    > zabrali sprzęt? Ja rozumiem, że to możliwe w 0,01 promila
    > przypadków, ale taki mam scenariusz ciekawości i już:-)

    Jeśli już wpuściłeś przebierańców do środka, to ja bym sugerował nie
    dać po sobie poznać, że wiesz, ze to oszuści. mogą Ci krzywdę zrobić.
    Po ich wyjściu natychmiast wezwij policję. To wszystko, co możesz
    zrobić, chyba, ze masz możliwość, by ktoś z domowników wyszedł i
    wezwał policję w czasie ich pobytu.