eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoA co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom? › Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza
    Dudom?
    Date: Wed, 25 Mar 2020 08:29:49 +0100
    <5e79d961$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <r5cpkp$ffu$1@gioia.aioe.org>
    <5e79f848$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <r5cv06$1de6$1@gioia.aioe.org>
    <5e7a1dd9$0$507$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 24-03-2020 o 15:48, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Mozna sprowadzic z innego okregu :-)
    >
    > Ale:
    > -po co im taki nieposluszny ?
    > -za 4 lata jest szansa odzyskania ... juz z poslusznym.

    nie - zbuntować może się więcej osób "z zapleczem". dlatego tu musieliby
    robić to bardzo rozważnie.

    > Jeden Gawlowski ich do zmiany nie zmieni.
    > A zmiany owszem beda ... w kierunku powstania dwoch partii.

    Niezależnie od systemu do tego dążą systemy (do 2-3 wiodących partii),
    chyba, że jak w Skandynawii ręcznie się tym steruje, aby było ich więcej.

    > tylko, że nie mają wyboru za bardzo, bo poza jedną dwoma osobami na
    > liście, reszta to tylko posłuszne wagoniki.

    ale w systemach większościowych nie ma list! Więc nie ma posłusznych
    wagoników.

    > Ale z drugiej strony mowie, ze lepiej, aby w Sejmie bylo 5 partii niz
    > 200 indywidualistow.

    ALe partie będą, tylko inaczej zorganizowane wewnętrznie.

    > A jak indywidualistow sie troche uzbiera ... niech zalozą Partie
    > Bezpartyjnych :-)
    > 3% ... to ich 10 wystarczy :-)

    nie, to jest mylne podejście. Tu nie chodzi, by byli indywidualiści, czy
    nie, a o to, aby pracowali dla kraju i byli rozliczani przez wyborców,
    a nie jak jest teraz, że pracują dla partii i są rozliczani przez szefa
    partii. Pracować będą zapewne w ogromnej większości w ramach partii, bo
    po prostu tak łatwiej cokolwiek załatwić. Tak dzieje się na całym
    świecie, gdzie w większości cywilizowanych krajów są systemy
    większościowe bądź mieszane.

    > Ale potem ktos musi byc premierem ...

    no i ktoś będzie, nie wiem, gdzie widzisz problem...

    --
    http://zrzeda.pl