eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoA co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom? › Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e79d961$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <r5cpkp$ffu$1@gioia.aioe.org>
    <5e79f848$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <r5cv06$1de6$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza
    Dudom?
    Date: Tue, 24 Mar 2020 15:48:56 +0100

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 24-03-2020 o 13:08, J.F. napisał:

    >Jak skreślą i nie będą mieli w okręgu nikogo podobnego formatu, to
    >okręg wypada....

    Mozna sprowadzic z innego okregu :-)

    Ale:
    -po co im taki nieposluszny ?
    -za 4 lata jest szansa odzyskania ... juz z poslusznym.

    >No ok, i co z tego, pisałem, że nie będą wygrywali niepartyjni, a
    >dokładniej będą nieliczni tacy i raczej bardziej jako wyjątek -
    >pisałem to. Przecież napisałem, nie chodzi o to, żeby partie
    >zlikwidować, a żeby usiały się one zmienić od środka.

    Jeden Gawlowski ich do zmiany nie zmieni.
    A zmiany owszem beda ... w kierunku powstania dwoch partii.

    > A wyborcy ... nie beda sie patrzyc czy wagonik, tylko jak im sie
    > partia przestanie sie podobac, to zaglosuja na inna.
    > I obecnie wagonikow przejdzie mniej, a w JOW ... trudno powiedziec -
    > moze tradycyjnemu poslowi uda sie zachowac mandat.

    tylko, że nie mają wyboru za bardzo, bo poza jedną dwoma osobami na
    liście, reszta to tylko posłuszne wagoniki.

    >No widzisz...Jesteś na dobrej drodze - zauważasz ten problem.

    Ale z drugiej strony mowie, ze lepiej, aby w Sejmie bylo 5 partii niz
    200 indywidualistow.

    A jak indywidualistow sie troche uzbiera ... niech zalozą Partie
    Bezpartyjnych :-)
    3% ... to ich 10 wystarczy :-)

    >Ostatnie miejsce też często jest biorące, jeśli startuje osoba
    >rozpoznawalna... bo pierwsze i ostatnie łatwo zapamiętać, a że ludzie
    >w większości głupie....

    Przy dlugiej liscie istotnie moze byc problem odszukania tego jednego
    nazwiska ... ale jak taki zdolny, to pewnie sie wyborcy postaraja.

    >Tyle, że tu nie masz list, więc głosujesz na konkretną osobę. Nie na
    >listę, więc trzeba zapamiętać zupełnie coś innego niz numer listy i
    >miejsce kandydata.

    Nazwisko ... albo i numer, jak bedzie kandydatow 10 .. albo partie,
    jesli wydrukuja :-)

    Ale potem ktos musi byc premierem ...

    J.