  • Data: 2012-05-14 19:48:31
    Temat: Re: 8 miesięcy za wannę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 May 2012, Przemek Lipski wrote:

    > Jeżeli wanny nie było wcześniej, to owo mieszkanie był ow chwili wynajmu
    > niezbyt " z łazienką".

    Zgadza się.
    Ale to nie zmienia faktu, że były własciciel wanny niezbyt
    ma prawo do demolki "bo wanna jest moja".
    Mało kto nad tym mysli :), ale takie "dołaczenie" powoduje
    wymieniony w przepisie skutek prawny.
    Dużo bardziej ta sama zasada jest znana z przypadku nieruchomosci,
    gdzie jest okreslana jako "czyj grunt, tego budynek" (ale to jest
    taka sama zasada!)
    Akurat budynek mniej przystaje o tyle, że ze względu na proporcje
    kosztów może pojawić się wersja z roszczeniem o wykup gruntu,
    a wanny (ta wersja) nie dotyczy.

    > Może też być tak, że wanna była tam jako sztuka

    Też, w szczególnosci jak była "wolnostojaca".
    Krótko mówiac, wiemy że nic nie wiemy :) (a przynajmniej dużo
    za mało).
    Bezwzględne pozbawienie wolnosci przy "kwocie wanny"
    raczej by chyba wskazywało że w rachubę wchodziłoby np. jakies
    oszustwo, a nie zwykłe przywłaszczenie.

    pzdr, Gotfryd