  • Data: 2024-05-27 18:41:36
    Temat: Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiałeś się dlaczego nie wolno po ścieżce rowerowej?

    Bo komuś tak wyszło i zostało.

    > Może jednak
    > chodzi o dobro dziecka.

    Nie sądzę - po prostu ktoś tak kiedyś napisał i zostało. Swoją drogą -
    dziecko normalnie może się poruszać bez opieki "po dworzu albo na polu
    jak kto woli) od 7 roku życia. Do 10 nie wolno mu DDRkami ani tym
    bardziej jezdnią a po chodniku... z opiekunem. Wynika z tego że do
    trzeciej klasy może do szkoły iść samemu na piechotę ale nie może jechać
    rowerem:P

    > Na ścieżce kolaż może go nieźle poturbować, na
    > chodniku trudniej.

    W czasach genezy tego przepisu nie było ani ścieżek po których dało się
    zapierdalać a teraz na ścieżkach nie ma kolarzy:P

    Za to na chodniku może go porutbować rolkarz hulajnogista. Jakby był
    nieogar to by chodnikiem jeździł. Nie wszystkie przepisy są sensowne -
    10 latka nawet jak na kartę rowerową po jezdni bo nie ma ścieżki i jest
    50km/h? No oczywiście w dniu 10 urodzin by prowadził rower po chodniku;)
    Tak samo nie jest tak że w dniu 10 urodzin automatycznie go kolarz na
    DDRce nie poturbuje. Po prostu trzeba było ustalić jakąś granicę przy
    której statystycznie dzieciak będzie ogarniał co się wokół niego dzieje
    to ustalono - IMHO z dupy - skoro 7 latek jest ogarnięty tak że może sam
    do szkoły iść to czemu mu odmawiać jazdy po DDRce z opiekunem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!