    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    <zh4v2l6zqmgr$.h79uvj22hkse$.dlg@40tude.net>
    <DJkwI.67431$nc1.36123@fx12.ams1>
    <1fcu02tcx1ejq$.uye9h02p090l$.dlg@40tude.net>
    <SJBwI.16138$Ob1.7206@fx13.ams1>
    <1a1f7d1x11x7p$.1gijnt7llucl3.dlg@40tude.net>
    <%nVwI.6123$ea3.308@fx10.ams1>
    <1...@4...net>
    Date: Tue, 15 Jun 2021 00:08:21 GMT

    On 2021-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sat, 12 Jun 2021 02:56:59 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > A ten tweaknews.nl to jakis otwarty?
    > Bo jak u nas serwer zamkna ... cos trzeba miec w zapasie :-(

    Płatny, ale jak mam u nich konto te 3 czy 4 lata to do dziś nie
    wyczepałem pojedynczego zasilenia w wysokości 2 czy 5 ojro.
    https://www.tweaknews.eu/en/usenet-plans
    zjedź na dół do "block subscriptions"

    > Tak czy inaczej - u nas te "prywatne ubezpieczenia" to IMO nastawione
    > na mniejsze/tansze zabiegi.
    > Wiec jak im sie trafi drogi ... no to ciekaw jestem, czy zechca
    > zaplacic.

    Pewnie będą cyrki i konieczność pozwu, po którym zapłacą, ale liczą że
    część to zniechęci. Nadal to w Polsce tak działa np przy AC czy ubezp.
    mieszkania?

    > To jakos tak troche dziwne, ale moze dobrze.
    > Szpital oplacany jakos za uslugi medyczne, i jeszcze doplacany przez
    > panstwo.
    > Choc niewykluczam, ze u nas podobnie - dostaje pieniadze z NFZ, i
    > jeszcze z "organu zalozycielskiego", np samorzadu.
    >
    > Ale to znow nie znaczy, ze dla NFZ cena ma byc taka sama jak dla
    > innych.

    Nie wiem, ale niekoniecznie chyba. Jeśli patrzeć na szpital jak na
    hurtownie, a na tych innych jako handel detaliczny.

    > No to jak w Polsce :-) Post-socjalizm?

    Bardzo dziwna mieszanka mentalnego socjalizmu ludu pracującego ze
    zwierzęcym, organicznym wręcz kapitalizmem państwa.

    > Ale tu nie chodzi o znachora, tylko czy pokrywaja skomplikowane i
    > drogie zabiegi.

    No ale to, że je przeprowadzą i pacjent przeżyje to jest pochodna
    certyfikacji. Lekarz powinien wiedzieć co może wykonać a co nie. Po to
    są chyba też różne specjalizacje. Jak to jest, każdy lekarza może zrobić
    operację neurochirurgiczną?

    > No to wydaje sie do d*, chyba, ze "doplate" zle rozumiem.

    No np. wymienione wcześniej transplantacje. Koszt powiedzmy 300kzł, z
    tego z własnej kieszeni np. 60kzł. Więc jak się nie ma szczęścia to jest
    problem, ale duża większość ma szczęście i to ubezpieczenie zapewnia
    komfort i przyzwoitą jakość usług.

    > Na pojscie do lekarza internisty mnie stac.
    > Okulisty czy dentysty tez.
    > Zreszta co sie łudzic - skladka musi takie popularne wizyty pokrywac i
    > to z nawiazką.
    > Ubezpieczenie sie przydaje, jak nagle potrzebujesz drogiego leczenia,
    > na ktore juz cie nie stac.

    Zgrubsza też tak to widzę.

    > Gdzies w USA ubezpieczyciel pewnie probowalby sie szybko wykrecic,
    > bo to chorendalne koszta.

    Nb. ciekawym jaka część tych kosztów wynika z przemożnej tendecji do
    pozywania wszystkich o wszystko.

    > Albo panstwu zalezy na mlodych obywatelach.

    Albo wychodzi, że opłaca się tak zainwestować, bo potem wiele osób
    zostaje, albo jeśli już są, to właśnie spore ryzyko, że zmienią
    ubezpieczyciela. A są młodzi więc mogą.

    > Bo kto bedzie utrzymywal starych :-)

    Nikt. Jak masz 75 lub więcej to Cię nie ubezpieczą.

    > No i to tylko 3 skladki - nastepnym razem moze byc bez komplikacji,
    > poza tym dzieci trzeba bedzie ubezpieczyc (czy one wliczone?), wiec
    > moze sie oplaca zaplacic i utrzymac klienta :-)

    Te 3 składki to bez komplikacji.

    --
    Marcin